Erfaren processkoordinator till företag inom finansbranschen!

Erfaren processkoordinator till företag inom finansbranschen!

Arbetsbeskrivning

Är du ute efter nästa stora utmaning? Vi söker nu för vår kunds räkning en processkoordinator som kommer driva aktiviteter inom Change- och Releseprocesserna. Är du en nyfiken och noggrann person som kännetecknas av god stuktur och samarbeten i världsklass? Låter detta som nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic work söker nu för vår kunds räkning en processkoordinator. Arbetet är omväxlande med både operativa och administrativa uppgifter och innebär mycket kontakt med övriga team. I rollen erbjuds man en chans att ansvara för det operationella genomförandet av processaktiviteten samt införande och uppföljning av ändringar i kunden IT-miljöer. Som processkoordinator kommer du att välkomnas av 3 kollegor i likande roller. Förutom detta kommer du även jobba nära de externa tredjeparts leverantörerna samt deras SAFe team.
Denna roll passar dig med erfarenhet som är ute erfer nästa utmaning och chans att vara med på en stor agil resa.

ARBETSUPPGIFTER
Teamet som du kommer att tillhöra arbetar agilt och därför varierar arbetsuppgifterna. Till exempel kommer du att arbeta med att:


* Sköta nuvarande releaseprocess och bidra till teamets leverans.
* Sköta nuvarande changeprocess operativt och bidra till teamets leverans.
* Lyfta förbättringsmöjlighter och säkersälla att release, change och produktionssättning optimeras löpande och i linje med det agila arbetssättet.
* Bidra till att nuvarande processer kan automatiseras och attd e genomförs med bibehållen kvalité.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom projektledning/ IT, alternativt dig som har kunskap och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter


* Har en bred erfarenhet av koordinering, planering och administriva uppgifter i minst 2 år.
* Flytande kunskaper i såväl som svenska och engelska då båda språken används i rollen


Det är meriterande om du:


* Har arbetat med ITIL och att arbeta på ett agilt arbetssätt/agil utvecklingsprocess samt bidragit till att skapa samverkan mellan dessa processer.


Som person är du:


* Självgående
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Vi ser gärna att du kan börja i början av januari 2021
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb