Erfaren receptionist med service i blodet till Ramböll

Arbetsbeskrivning

Ramböll är ett ledande ingenjörs- design- och konsultbolag som ständigt strävar efter att skapa innovativa och inspirerande lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder, slutanvändare och samhället i stort. Vi vet att våra lösningar är beroende av medarbetarnas kreativitet, kunskap och integritet. Därför stöttar vi våra medarbetare, välkomnar individuella skillnader och skapar allsidigt sammansatta team som producerar inspirerande lösningar.

Vi förstärker nu receptionsteamet, som idag består av två medarbetare, med ytterligare en kollega och letar efter dig som vill arbeta som receptionist hos oss.

Vi erbjuder
Ramböll erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta medarbetare i ett framgångsrikt och lönsamt företag med god tillväxt.

Arbetsuppgifter som receptionist

- Du är Rambölls ansikte utåt och första kontaktyta i receptionen för externa besökare samt via telefonsamtal till Rambölls telefonväxel.
- Du hanterar en mängd administrativa uppgifter, såsom hantering av nycklar, svarar på och skickar vidare mejl, tar emot bud, uppdatering av information i växelsystemet etc.
- Receptionsteamet arbetar nära företagets konferensvärdar som har hand om större möten, utbildningar och konferenser i huset.
- Varje receptionist har sina egna ansvarsområden som var och en utför, samtidigt som teamet hjälps åt och täcker upp för varandra.

Vi söker dig
Till denna roll söker vi dig som har:

- Minst 4 års tidigare erfarenhet av liknande arbete som receptionist
- Erfarenhet av telefonväxel. Meriterande är om du tidigare har arbetat med Trio Enterprise, men är inget krav.
- Önskvärt är att du tidigare också har arbetat i servicenäringen i någon form, gärna inom konferens.

Vi tror att du brinner för att leverera service i världsklass och att du känner dig trygg i rollen som receptionist. Som person bör du vara social, öppen och en äkta problemlösare. Du är en stabil klippa att räkna med, samtidigt som du tycker om att ge energi och det lilla extra till de människor du möter i din roll som receptionist. Du har hög integritet samtidigt som du gärna bjuder på dig själv. Vidare tror vi att du är lyhörd, ordningssam och strukturerad. Receptionen har en mycket central roll där du kommer i kontakt med alla delar av företaget. Du bör vara stresstålig och kunna prioritera då det kan vara ett högt tempo.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.

Arbetstider: kontorstider.

Varför Ramböll?
På Ramböll tror vi att nya idéer föds och utvecklas när människor med olika bakgrund, kompetenser och personligheter möts och interagerar över professionella och nationella gränser. I praktiken innebär det att vi med många kontor i hela Sverige och övriga världen kan erbjuda våra medarbetare flexibilitet och frihet i arbetet. Den globala kunskapen återspeglas i den lokala närvaron. Vi erbjuder teamets fördelar med det stora företagets möjligheter, resurser och kompetens i ryggen.

Vår verksamhet är styrd av integritet där vi framhåller ärlighet och värnar om våra medmänniskor och vårt samhälle. Vår hållning är innovativ, analytisk och professionell.

Så här söker du
Du söker jobbet genom att klicka på länken nedan/följa instruktioner här på sidan. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Facility Manager Håkan Arnstad (som ansvarar för receptionen), telefon 010-615 61 01, eller Emma Ström samt Sofia Nicolini (receptionister) på telefon 010-615 60 00. Vi undanber samtal från säljare och rekryteringsföretag, vänligen respektera detta.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RAMBÖLL Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 2 februari 2017

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024