Erfaren redovisningskonsult Region Syd

Arbetsbeskrivning

Erfaren redovisningskonsult till BDO Region Syd

Vi söker nu erfaren redovisningskonsult till BDO region Syd. Våra kontor ligger i Malmö, Helsingborg och Ängelholm/Klippan och placeringsort är det kontor som är närmast dig. Vi söker dig som delar vår vision om att ge den bästa kundupplevelsen och som vill jobba på en arbetsplats med branschens nöjdaste kunder tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor.

Om tjänsten

Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga arbetsuppgifter såsom avstämningar, kvalificerade bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Du jobbar även med rapportering, insourcing samt mycket annat. Vi jobbar i flera olika system, i vår egen portal och med moderna applikationer för att ge kunden den bästa administrativa lösningen. Våra kunder finns inom olika branscher med varierad storlek och vi på BDO är alltid måna om att leverera den bästa kundupplevelsen.

Som erfaren redovisningskonsult hos oss har du möjlighet att själv vara med och påverka ditt arbete och hitta nya karriärvägar inom BDO.

Vi söker dig som

• Har en examen från en KY-utbildning eller ekonomexamen med inriktning mot redovisning/revision.
• Har ca 3 års erfarenhet som redovisningskonsult på byrå.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då BDO ingår i en global organisation.
• Tycker det är spännande med administrativa lösningar och vill vara med på BDOs digitala förändringsresa.

Har du dessutom kunskaper inom IFRS är det meriterande.

Utöver dessa formella krav ser vi att du som person är duktig på att bygga relationer då rollen innebär kontakt med både kunder och kollegor. Med kunden i fokus har du ett naturligt affärsdriv och ett analytiskt sinne. Du trivs med att jobba både självständigt och i team, har lätt för att samarbeta och jobba mot uppsatta mål. Framförallt har du ett stort driv i ditt arbete och vill tillsammans med oss leva upp till våra värdeord mod, vilja, fokus och engagemang.

Vi erbjuder dig

Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva administrativa lösningen för kunden.

BDO satsar på kompetensutveckling för medarbetaren i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.

Vi erbjuder även ett brett förmånspaket och hälsofrämjande aktiviteter med mera men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!

Läs mer om BDO som företag här.

Vill du jobba hos oss?

Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan.

• Start: Omgående eller efter överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Ort: Malmö, Helsingborg, Ängelholm/Klippan

Varmt välkommen med din ansökan!

Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO Syd AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 24 april 2021

Liknande jobb


16 april 2024

Senior ekonomikonsult

Senior ekonomikonsult

11 april 2024