Erfaren Teknisk Projektledare M365, Stockholm

Erfaren Teknisk Projektledare M365, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Som Teknisk projektledare för införandet av M365 ser vi att du genomfört liknande Projekt tidigare. Då M365 idag är mycket mer än bara Office behöver du teknisk kompetens och erfarenhet av M365 lösningsdesign för att kunna driva frågor tillsammans med olika tekniska experter så som Arkitekter, AD-specialister, Säkerhetsexperter. Du måste ha god vana att arbeta med leverantörer och vara lösningsorienterad för att se till att ha god fart framåt i aktiviteterna. Migrering kommer att ske från On prem till moln samtidigt som byte av driftpartner och en rensning kring identiteter sker vilket ger en komplexare situation.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 9 års erfarenhet av projektledning.
- Konsulten skall ha dokumenterad erfarenhet av minst 2 slutförda uppdrag som teknisk projektledare för införande av M365 i större organisationer (>2000 användare)
- Konsulten skall ha dokumenterar erfarenhet av minst 2 projekt där man bytt infrastrukturlösning från on-preem till moln.
- Konsulten skall ha dokumenterad erfarenhet som projektledare av minst 1 AD migrationsprojekt
- Konsulten skall ha dokumenterad erfarenhet av minst 2 uppdrag som projektledare med styrning av externa leverantörer.
- Konsulten skall ha minst 4 års erfarenhet av att arbetat med lösningsdesign av M365


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 6 november 2020

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024