Executive Assistant till globalt fordonsföretag

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren chefsassistent med fokus på service och leverans? Är du en uppgiftsorienterad, handlingskraftig person som trivs i en självständig och ansvarsfylld roll? Då är tjänsten som Executive Assistant inom automotive något för dig!

Om tjänsten
Som Executive Assistant kommer du att ha möjlighet att hantera ett brett spektrum av uppgifter i en global miljö. Du kommer i din roll att stödja två funktioner där du framförallt kommer att tillhandahålla högkvalitativ support till cheferna för de två funktionerna. Rollen innefattar även att ge allmänt stöd till avdelningarna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarområden kommer att bestå av:

• Koordinera och samordna kalenderbokningar och reseadministration
• Stödja och följa upp avdelningarnas strategier och aktiviteter
• Planera och koordinera möten
• Förbereda dokument, presentationer och rapporter
• Hantera inköpsorder och fakturor
• Stödja informationsflödet inom avdelningarna
• Aktivt bidra till att förbättra den interna effektiviteten samt följa upp att arbetet utförs kostnadseffektivt
• Bidra till ett bra samarbeta inom funktionerna
• Tillhandahålla administrativt stöd inom avdelningarna

Uppdraget skall påbörjas vid årsskiftet 2016/17 och kommer initialt att pågå till 2017-06-30. Tjänsten är på heltid med placering i Lundby, Hisingen. Vi rekryterar löpande under ansökingstiden så ansök redan idag!

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat som chefsassistent med erfarenhet från fordonsindustrin. Detta är ett jobb för dig som har en god administrativ och kommunikativ förmåga samt är serviceminded, flexibel,  resultatorienterad samt har en förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Har du dessutom tidigare hanterat konfidentiell information samt har en hög integritet så är detta tjänsten för dig! 

Viktigt för tjänsten är:
- tidigare erfarenhet och förståelse av internationella miljöer
- relevant utbildning och gedigen erfarenhet av liknande arbete
- utmärka it-kunskaper (MS Office, Teamplace, SAP R3, EBD etc) samt en förmåga att sätta dig in i nya IT-system
- du är organiserad, strukturerad och har en förmåga att prioritera
- du trivs med att arbeta självständigt och att arbeta i en utmanande roll
- flytande engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Executive Assistant är ett konsultuppdrag med tillsättning i början av januari 2017. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget löpande fram till slutet på juni 2017.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 25 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


27 november 2020

27 november 2020

26 november 2020