Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Familjehemssekreterare
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar
alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta
medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Dina arbetsuppgifter
Familjehemssekreterare rekryterar, utreder, stödjer och utbildar familjehem kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Att matcha en insats mot ett barns behov utgör en central roll i familjehemssekreterares arbete, likaså att rekrytera och utreda intresserade personer som vill bli familjehem. I arbetsuppgifterna ingår även att utbilda familjehem, ibland på kvällstid, det senare dock mer sällan. Stöd till familjehemmen sker dagtid och är mycket viktig del familjehemsenhetens arbete.
Familjehemssekreterare ska ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, samt god samarbetsförmåga.
Tjänsten innebär att du bör ha god kännedom om familjehemssekreterarnas arbete och aktuell lagstiftning. I ett nära och öppet samarbete med din närmsta chef och med 1:e socialsekreterarna förväntas du även delta aktivt i det interna utvecklingsarbetet.

Om dig
Du som söker till tjänsten som familjehemssekreterare är socionom eller har likvärdig högskoleutbildning med behörighet att arbeta med myndighetsutövning. Du har även god dokumenterad erfarenhet från socialtjänstens arbete med familjehem och/eller barn, unga och familjer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi värdesätter särskilt att du har ett personligt driv, ett utvecklingsorienterat förhållningssätt och en god grundstruktur. Vidare är du bra på att prioritera, följa upp, har en god pedagogisk förmåga, god samarbetsförmåga och är en trygg person som bidrar till ett gott arbetsklimat med arbetsglädje.
Intervjuer och tillsättning av tjänsterna kommer att ske löpande under annonseringsperioden. Vi kommer begära utdrag ur brotts- och misstankeregister.


Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid
Sista ansökningsdag: 2020-07-05

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se
Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontakt:
Facklig representant: Marika Carlberg, Vision
Telefon: 0304-33 40 00 (växeln)

Eva Haglund, Verksamhetschef IFO
Telefon: 0304-33 40 00 (växeln)

Anna-Karin Jansson-Argani, Enhetschef Familjeenheten
Telefon: 0304-33 40 00 (växeln)


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2020
  • Ansök senast: 5 juli 2020

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

17 april 2024

Familjehemssekreterare

12 april 2024