Fastighetsansvarig till KSRR

Fastighetsansvarig till KSRR

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

KSRR är ett kommunalförbund med ansvar för att omhänderta hushållens avfall samt informera om källsortering och verka för minskat avfall inom de fem medlemskommunerna Kalmar, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamn och Torsås. Drygt 130 000 invånare bor i KSRR:s verksamhetsområde och varje dag töms omkring 5 000 kärl. Omkring 1 200 fordon passerar grindarna till någon av KSRR:s tio återvinningscentraler dagligen. KSRR har ett 80-tal medarbetare. Uppdragen utförs såväl i egen regi som av upphandlade entreprenörer. Verksamheten är taxefinansierad och omsätter årligen omkring 176 miljoner kronor. Läs gärna mer om oss på: www.ksrr.se

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Har du ett välstrukturerat arbetssätt och en god förmåga att agera lösningsorienterat? Är du intresserad av ett omväxlande och utvecklade uppdrag där du får möjlighet att arbeta med fastighetsrelaterade frågor? Ta chansen att vara del av vår fortsatta utvecklingsresa!

Som Fastighetsansvarig hos KSRR har du helhetsansvar för förbundets fastigheter. Det innebär förvaltning och underhåll av fastigheter samt efterlevnad av myndighetskrav. I rollen får du möjlighet att kombinera projektledning, fastighetsfrågor och administration. Vi räknar med att du tar ägandeskap för ditt ansvarsområde och utvecklar det utifrån vår gemensamma målsättning.

Vi söker dig som är engagerad och vill vara en ambassadör för KSRR. Du har ett intresse för hur ditt ansvarsområde i processen påverkar helheten.

Vad vi erbjuder

Vi är ett gott gäng! Hos oss kan du vänta dig ett spännande och utvecklande arbete i en dynamisk och framgångsrik organisation med korta beslutsvägar och ett starkt varumärke. Engagerade ledare och goda utvecklingsmöjligheter bidrar till att vi har nöjda och stolta medarbetare.

Våra kontor är aktivitetsbaserade så det är en förutsättning att du trivs att arbeta digitalt i en sådan miljö. Vi vill att du delar vår värdegrund ”Ett KSRR” och ”Rätt från mig” då det är grunden för vårt arbete med ständiga förbättringar. Vi är övertygade om att vi kan förbättra avfallshanteringen genom att alla medarbetare gör rätt från sig och ständigt ser utvecklingsmöjligheter i våra processer.

Din profil

Som person är du initiativrik och har god förmåga att hantera problem både självständigt och effektivt. Du planerar och organiserar ditt arbete väl. Vidare har du god kommunikationsförmåga, är öppen och bidrar med ditt professionella stöd till verksamheten.

Du har utbildning på gymnasienivå med minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande befattningar.

Du kommer att verka som en internkonsult gentemot chefer i organisationen och rapportera till chef verksamhetsstöd.

Din vardag kommer att vara variationsrik och föränderlig. I perioder kommer du vara delaktig alternativt driva projekt vilket kommer ta stor del av din arbetsdag. Nedanstående punkter är exempel på återkommande arbetsuppgifter.

- Ansvar för uppföljning av samtliga avtal som rör fastighet och fastighetsinstallationer
- Säkerställa löpande underhåll, kontroller och besiktningar.
- Brandskyddssamordning, tillståndshantering och kontaktperson mot tillsynsmyndigheten.
- Ansvar för att beställa, godkänna och följa upp reparationer.
- Ansvar för att fastigheterna har relevant bevakning.
- Administrera lås, nycklar, passagesystem och larm för samtliga fastigheter.
- Kontaktperson mot försäkringsrådgivare.

Då förbundet har fastigheter runt om i våra medlemskommuner är det en självklarhet att du har B-behörighet.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Jonas Österbo och nås på 0768-99 85 77 eller på jonas.osterbo@unikresurs.se
Selma Sabanovic och nås på 0727-12 04 05 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

7 maj 2020

Lokalförvaltare

Lokalförvaltare

7 maj 2020