Fastighetschef (interim), Stockholm

Fastighetschef (interim), Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Rollen innebär ansvar för fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling.

Exempel på arbetsuppgifter;

- Ansvarar för den fastighetstekniska och kommersiella förvaltningen av deras huvudkontor
- Ansvarar för en övergripande kontorsstrategi och kontorsutformning för såväl huvudkontoret som Kundens verk och övriga fastigheter.
- Fastighetsutvecklingsfrågor med tyngdpunkt på planfrågor/ ärende gentemot grannar, kommuner och myndigheter.
- Föreslår, driver och leder förändringsarbete inom avdelningen och i dess gränssnitt
- Upprättar och upprätthåller - för fastighetsorganisationens arbete - gemensamma processer, rutiner och mallar
- Upphandlar tillsammans med FM-chefen och verksamheten FM-entreprenad
- Stödjer via FM-chefen de lokalt placerade fastighetsförvaltarna att säkerställa FM-entreprenörens leverans.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskoleexamen
- Gedigen erfarenhet från förvaltning och utveckling av kommersiella fastigheter
- Förståelse för fastighetstekniska frågor
- Erfarenhet som chef i ledande befattning med personalansvar
- Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift



Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Gedigen erfarenhet från förvaltning/drift genom facility management entreprenörer
- Meriterande om du har erfarenhet av fastighetsförvaltning/ utveckling från verksamheter som ej har fastigheter som kärnverksamhet


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2020
  • Ansök senast: 15 december 2020

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


10 december 2020

Fastighetschef/sektionschef

9 december 2020

Fastighetschef/sektionschef

9 december 2020