Fastighetsförvaltare till Locum i Danderyd/Norrtälje

Fastighetsförvaltare till Locum i Danderyd/Norrtälje

Arbetsbeskrivning

Om Locum
Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt Region Stockholm. Genom stort engagemang, innovation och god samverkan är Locum ledande inom utvecklingen av de mest attraktiva vårdmiljöerna i Sverige. Idag förvaltar Locum vårdfastigheter till ett värde om cirka 36 miljarder kronor.

Arbetskulturen hos Locum utmärks av de gemensamt framarbetade ledorden – lyhördhet, tydlighet, ansvarstagande och handlingskraft. Medarbetarna hos Locum är alla kompetenta och prestigelösa, men fram för allt går de till jobbet varje dag med en känsla av att göra skillnad på riktigt!

Utöver de cirka 290 anställda medarbetarna sysselsätter Locum flera tusen personer varje år genom upphandlade entreprenörer och konsulter.

Ditt uppdrag – Danderyds sjukhus
Nu söker Locum en kompetent och driven fastighetsförvaltare som till Danderyds sjukhus. Danderyds sjukhus är ett av de större akutsjukhusen i Sverige och norra Europas största förlossningssjukhus. Locum förvaltar cirka 250 000 kvadratmeter på sjukhusområdet. Den största hyresgästen är Danderyds sjukhus AB som bedriver akutsjukvård, förlossningsvård och universitetssjukvård med utbildning och forskning kring våra vanligaste folksjukdomar.

Som fastighetsförvaltare har du det operativa och ekonomiska ansvaret för cirka 70 000 kvm lokaler inom Danderyds sjukhus. Inom förvaltningsobjektet pågår det ständigt flertalet underhållsarbeten, hyresgästanpassningar och andra förvaltningsprojekt, vilket innebär att du som förvaltare måste arbeta i ett tätt samarbete med vården för att säkerställa attraktiva, hållbara och funktionella lokaler för respektive verksamhet inom Danderyds sjukhus.

Du har fullt budget- och resultatansvar för ditt ansvarsområde inom Danderyds sjukhus och rapporterar till förvaltningsområdeschefen. Du har mandat att fatta alla beslut avseende dina fastigheter inom gällande attest- och beslutsordning. Du har även ansvaret för att optimera förvaltningen av objektet på ett professionellt sätt för att säkerställa kundens behov och uppnå för verksamheten uppställda mål.

En viktig del i rollen som fastighetsförvaltare hos Locum är att förstå och möta kundens behov och att alltid sträva mot att bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer i ett tätt samarbete med kunden.  

Exempel på arbetsuppgifter Budgetansvar, prognoser och resultatuppföljning samt framtagande av analyser, planer och rapporter för tilldelade förvaltningsobjekt
Löpande dialog om lokalbehov med kunder, kundernas lokalplanerare eller liknande funktioner
Löpande dialog med och information till kunderna om kommande och pågående byggprojekt eller annat som rör förvaltningsobjektet
Besvara frågor om hyresavtal från kunder och utbildning inom hyresjuridik (hyreslagen).
Uppföljning av beställda byggprojekt, leda styrgrupp vid genomförande av byggprojekt där man är projektägare
Analys av driftstatistik tillsammans med driftcontroller samt fatta beslut om nödvändiga åtgärder
Säkerställa att rondering genomförs på allmänna ytor och i utemiljö på tilldelade förvaltningsobjekt
Delta i det strategiska processarbetet och arbetet med ständiga förbättringar

Vem är du?
Locum lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos Locum och lyckas i rollen som fastighetsförvaltare är det viktigt att du är en serviceinriktad och prestigelös relationsbyggare som alltid sätter kundens behov i första rummet. Du trivs i en projektintensiv miljö, motiveras och får energi av att lösa komplexa problem samt att driva dina processer och projekt framåt och i mål. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och är alltid tydlig i din kommunikation. Du delar Locums värderingar och ledord och är en person som tycker att det är kul att gå till jobbet!

Kompetensprofil Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi/teknik/juridik eller andra relevanta områden
Minst 5 års erfarenhet som fastighetsförvaltare med kommersiellt bestånd
God erfarenhet från att ha det övergripande ekonomiska ansvaret för dina fastigheter
Goda kunskaper i fastighetsekonomi, hyresjuridik och vad som ingår i fastighetsägarens ansvar
Grundläggande kunskaper i fastighets- och installationsteknik
Viss kunskap om LOU och AFF
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Ira Isaksson 070-485 75 59 och Josefin Chapovalova 076-000 11 97. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Locum AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2021
  • Ansök senast: 26 mars 2021

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 november 2023

Driftchef

Driftchef

25 oktober 2023