First Line Support/ Help Desk till TietoEvry

First Line Support/ Help Desk till TietoEvry

Arbetsbeskrivning

Till vår kund TietoEVRY söker vi nya servicedeskmedarbetare till deras Servicedesk med placering i Stockholm, Värtahamnen.

Information om kundföretaget
För kunds räkning söker vi på Professionals Nord flers personer till TietoEvry´s service desk. TietoEry är Nordens största IT leverantör. TietoEVRY skapar digitala fördelar för företag och samhälle. De är ett ledande företag inom digitala tjänster och mjukvara med lokal närvaro och global kapacitet. Deras nordiska värderingar och arv styr vår framgång.

Du kommer att arbeta som konsult via vår personaluthyrningsverksamhet under de första 12 månaderna. Om samarbetet har fungerat väl har du sedan goda möjligheter till en fortsatt anställning hos kundföretaget.

Arbetsuppgifter

I rollen som 1st Line Support blir du en del av ett sammansvetsat team som kommer att sitta tillsammans på kontoret i Värtahamnen. Här arbetar du i ett stort projekt och supporterar de ärenden som kommer in tillsammans med dina kompetenta kollegor. Du kommer ansvara för att ta in och lösa kundens IT-relaterade problem på ett lugnt och metodiskt sätt i en deras helpdesk funktion. Många av TietoEvrys kunder är statliga bolag så du får bra erfarenhet från att arbeta med väl uppbyggda IT-processer.

Du behöver vara flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom IT/teknik för att på så sätt hantera mer komplexa ärenden och hitta lösningar. De ärenden som du hanterar i supporten är kopplade till mjukvara, hårdvara samt kringutrustning vilket innebär felsökning i karaktär med en första linjes support / helpdesk.

Tjänsten passar dig som har ett IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål.

Vi söker dig som har:
• En förståelse för IT och en vilja att utvecklas inom området
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska 
• Har erfarenhet från att ha supporterat inom IT tidigare 
• Förmågan att arbeta självständigt och i team

Vi ser det som ett plus om du har kunskap i ITIL v3 fundation samt annan relevant arbetslivserfarenhet.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Tillsammans med kunden har vi valt ut egenskaper som är viktiga för uppdraget, du är:

• Självständig
• Proaktiv
• Duktig på att kommunicera

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en IT Service Desk. Du kommer att arbeta som konsult via vår personaluthyrningsverksamhet under de första 12 månaderna. Om samarbetet har fungerat väl har du sedan goda möjligheter till en fortsatt anställning hos kundföretaget.

Start: Omgående enligt ök
Omfattning: Heltid
Urval: Löpande

Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Professionals Nord Rekrytering AB
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024