Fixartjänst med digital kunskap

Fixartjänst med digital kunskap

Arbetsbeskrivning

Förebyggande enheten arbetar för ett meningsfullt och aktivt åldrande med fokus på att minska social isolering. I verksamheten arbetar äldrepedagoger, anhörigkonsulent, demenssjuksköterska, metodutvecklare och medarbetare för Fixartjänst. Vi arbetar med att skapa mötesplatser för äldre i hela kommunen, i nära samverkan med volontärer, föreningar och trossamfund. Vi har uppsökande verksamhet och gruppverksamhet, föreläsningar, underhållning och aktiviteter som skaps utifrån de behov som finns. Vi möter anhöriga och erbjuder olika former av stöd och arbetar med fallprevention och stöd i digitalisering genom Fixartjänst. Demenssjuksköterska som i samverkan stöttar personer med demenssjukdom och deras anhöriga finns också inom den förebyggande verksamheten. Vi arbetar med samtalsgrupper såväl fysiskt som digitalt.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill anta en ny utmaning i en verksamhet som arbetar med att skapa meningsfulla och aktiva möten med och mellan seniorer. I arbetet med Fixartjänst gör du hembesök och åtgärdar praktiska saker som kan innebära en fallrisk. Du blir kommunens ansikte utåt och ger både god service och ett gott bemötande, samt har den praktiska kompetensen som krävs för enklare praktiska uppdrag.

Du ansvarar för enhetens IT-café Dagny och har digital kompetens som möjliggör att besvara eller söka information om det som behövs. Du gör även hembesök med fokus på digitalisering och att stödja i de frågor de möter.

Du kommer också att vara personal på kommunens mötesplatser för seniorer. I mindre omfattning ingår även att vara syn- och hörselinstruktör.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har erfarenhet av att möta människor och den praktiska kompetens som Fixartjänsts uppdrag kräver. Du är van användare av digitala hjälpmedel som smartphone och surfplatta samt pedagogisk i ditt sätt att möta seniorer i den digitala världen. Du behöver kunna arbeta både självständigt och i grupp och förväntas vara flexibel utifrån de behov som finns hos enskilda och för verksamheten i stort.
B-körkort
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid rekrytering.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


28 november 2023