Flexibel och engagerad personlig assistent på 80 % till Skåne

Flexibel och engagerad personlig assistent på 80 % till Skåne

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.  
Vi söker nu en personlig assistent som vill ingå i vårt resursteam och arbeta hos några av våra kunder som bor runtom i Skåne. Att ingå i vårt resursteam innebär att du kommer arbeta hos olika kunder. Våra kunder är personer i olika åldrar som lever med någon form av funktionsnedsättning. Arbetet hos kunden utformas helt efter kundens hjälpbehov och önskemål. Du får introduktion hos varje kund innan arbetet påbörjas. Som personlig assistent är din roll bland annat att medverka till att kunden har en trygg och säker assistans.
Du har också en tät kontakt med din kontaktperson på Humana. Din kontaktperson fungerar som ett stöd för dig som anställd, tillsammans planerar och ansvarar ni för schema, medverkar i personalmöte och samarbetar med övrig personal i resursteamet.
Som personlig assistent hos kunden kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar, personlig omvårdnad, skötsel av hemmet, hjälp med inköp mm. Du är också ett stöd i kommunikationen då flertalet av våra kunder använder sig av alternativ kommunikation.
Arbetspassen är förlagda dag, kväll, helg och natt. Du kommer arbeta enligt ett fast grundschema, men behöver vara öppen för flexibla arbetstider.
Krav på körkort och egen bil.
Vi tror att du som söker tjänsten är en positiv och ansvarsfull person som tycker om att knyta nya kontakter, du har tålamod, är lugn och trygg i dig själv. Eftersom tjänsten innebär arbete hos olika personer bör du ha förmågan att läsa av kunden och anpassa dig till nya situationer.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Mer information fås vid en eventuell intervju.
Ansvar, Engagemangoch glädjeär de nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta och ditt sätt att se på yrket som personlig assistent. Vårt uppdrag utgår från kunden och dennes behov och vi vill kunna ge bästa möjliga trygghet och frihet. Vi vill att du delar vår vision "Alla har rätt till ett bra liv"och att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra.
Arbetstid / Varaktighet:Varierade schemalagda arbetstider. Tjänsten är på 80%.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. 
Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. Läs mer på www.humana.se Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)
Välkommen med din ansökan! 
Kontaktperson
Katarina Roos
Michele Jönsson

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


13 maj 2021