Fond/Backofficemedarbetare till storbank

Fond/Backofficemedarbetare till storbank

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av arbete inom fondadministration, derivat och värdepapper och vill fortsätta utvecklas i din roll som Fond/Backofficemedarbetare hos en av Sveriges storbanker? Då har vi tjänsten för dig!

Du kommer ingå i teamet Trustee services Nordics med placering på bankens kontor i Solna och du kommer att bli en del av en trevlig arbetsgrupp.

Tjänsten som fondadministratör

Som Fond/Backofficemedarbetare får du ett stort eget ansvar för det löpande arbetet i dina uppdrag från kunder gällande administration av fonder, värdepapper, derivat och andra finansiella intrument.

Som Fond/Backofficemedarbetare har du daglig kontakt med kunder och andra motparter och kvalitét i leveransen är en grundläggande framgångsfaktor.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig med ett par års erfarenhet inom bank och finans och du har goda kunskaper i finansiella instrument samt olika fondregelverk. Du har tidigare arbetat med administration av fonder, värdepapper och derivat och du känner igen dig väl i arbetsbeskrivningen ovan. Då kvalitetskontroll och utredningsarbete är genomgående viktiga moment i ditt arbete är du noggrann och arbetar strukturerat.

Ansökan

Ovanstående är ett konsultuppdrag med start omgående och som löper året ut. Därefter finns det goda chanser till förlängning.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-05-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Fond/Backofficemedarbetare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 16 oktober 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Investment Manager

16 februari 2024

projektportfölj chef

projektportfölj chef

26 oktober 2023