Försäljnings och anbudskoordinator till Nordiskt säljteam

Försäljnings och anbudskoordinator till Nordiskt säljteam

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill jobba i en bred och stödjande roll med arbete över hela säljorganisationen. Du kommer att få stor användning av dina analytiska och kommunikativa färdigheter där också administration kommer att vara en stor del av din vardag. Vi söker dig med erfarenhet från en liknande roll där du stöttat försäljningsorganisationen i sitt strategiarbete och med anbud.

Detta är en rekrytering för en tillsvidareanställning på heltid hos vår kund i Stockholm.
Vi intervjuar kandidater löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som försäljnings och anbusdskoordinator har du en viktig administrativ och kommunikativ roll där du stöder säljchefen och säljteamet i deras dagliga arbete för att tillsammans nå de uppsatta tillväxtmålen. Du hjälper säljteamet med att samla in marknadsinformation och utför analyser kring marknad och kunder. Med hjälp av Microsoft Excell och PowerPoint paketerar du innehållet till överskådliga och läsvänliga presentationer som du delar med andra. Du kommer även att sköta den administrativa samordningen av olika försäljningsprojekt där du uppdaterar och sammanställer data.

Utöver detta stöder du också säljteamet i översättningsarbeten och att marknadsföra varumärket och dess produkter till de nordiska kunderna. Du har vanan inne att hantera CRM-system (Wall C, Salesforce) och utför analys, rapporter och säkerställer datakvalitet. I anbudsprocessen är du även behjälplig för anbudsledarna att uppdatera och administrera kontraktsdokumentation och vid tillfälle samordnar du de kundevenemang som den nordiska försäljningsorganisationen har.

I dina arbetsuppgifter ingår även att stödja säljchefen med rapporter till ledningen, hantera inköpsförfrågningar och beställningar samt resekostnadsanspråk för försäljningsdirektören.


Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du som person är självgående och med stor kommunikativ förmåga.
Vi tror vidare att du kan organisera ditt arbete strukturerat med uppmärksamhet på detaljer och ha ett analytiskt och problemlösande tänkesätt. Du har också ett starkt affärsfokus.

I övrigt ser vi att du har;
En akademisk examen i marknadsföring, affärsverksamhet eller teknik.
Yrkeserfarenhet från en liknande roll.
Har stark kunskap i MS Office och gärna systemvana av Salesforce, SAP
Du är flytande i engelska och ett av de skandinaviska språken.


Om verksamheten
Vår kund är en global aktör inom transportsektorn och du startar din anställning snarast möjligt och och blir rekryterad direkt av kund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 9 oktober 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 april 2024