Garantihandläggare till Liebherr

Garantihandläggare till Liebherr

Arbetsbeskrivning

Liebherr-Sverige AB ansvarar sedan 2006 för försäljningen av entreprenadmaskiner, bandkranar och grundläggningsmaskiner i Sverige. Runt om i landet finns fyra olika serviceanläggningar. Maskinerna levereras från våra Liebherr-fabriker i Europa och anpassas till det nordiska klimatet samt enligt kundens specifika önskemål på våra verkstäder i Sverige. De individuellt anpassade maskinerna säkerställer en effektiv och tillförlitlig drift.

Nu söker Liebherr en Garantihandläggare till anläggningen i Västerås

Om tjänsten
Som Garantihandläggare kommer du att ansvara för garantiärenden mot Liebherrs utländska fabriker och svenska leverantörer. Du skapar ärenden i affärssystemet och ser till att fysiska delar märks upp och skickas till fabrik. Du följer ärendet hela vägen och dokumenterar de olika stegen i systemet. All dokumentation i systemet sker på engelska. Du har i din roll ett nära samarbete med tekniker, fältplanerare och administration.
Du arbetar utefter tydliga deadlines och det är viktigt att du följer upp och ser till att ärenden blir klara i tid. Varje ärende är unikt vilket ger ett omväxlande arbete även då man i grunden gör samma sak varje dag.

Om dig
Vi söker dig som är en erfaren administratör och har en god teknisk förståelse. Du har mycket god vana av att arbeta i affärssystem. Meriterande är om du tidigare arbetat med reservdelar. För att passa in i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad samtidigt som du har förmågan att driva på för att få saker klara i tid. Vidare är du en självgående teamspelare som har förmågan att fatta korrekta beslut.
Du behärskar svenska och engelska språket obehindrat i både tal och skrift, all dokumentation sker på engelska.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Tjänsten som Garantihandläggare är ett konsultuppdrag. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund. Anställningsformen är heltid.
Uppdraget har start i augusti och pågår löpande framöver. För rätt person finns mycket goda möjligheter att du på sikt får en anställning hos Liebherr

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Furusjö via Adeccos växel 010-173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt via telefon: 08-598 980 10

Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


28 juli 2021

Projektadministratör

Projektadministratör

28 juli 2021