Godsmottagare, nyköping

Godsmottagare, nyköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du godsmottagare idag och söker nya utmaningar? Är du en driven, strukturerad och noggrann person med erfarenhet inom produktion? Vi söker nu en godsmottagare med samordnar egenskaper med erfarenhet inom logistik och transport till vår kund i Nyköping!

Ansvarsområden
Som godsmottagare kommer du arbeta med att övervaka, planera och verkställa arbetsfördelningen i ditt team.

Du kommer arbeta i skiftgång och viktiga delar av arbetet är att samverka med bla driftplaneringen av anläggningen och delta i utvecklingsmöten. Vidare innefattar din roll att inventera och att agera på eventuella avvikelser. Andra ansvarsområden innefattar att arbeta proaktivt med förbättringsarbete av processer och uppförandet av statistik, planering och utveckling av rutiner.
 
Några av dina dagliga arbetsuppgifter:


Ansvara för att inkommande lastbilar ankomstregistreras med rätt ordernummer och med rätt antal ordrar
Dokumentera alla avvikelser gällande lastbilshantering
Koordinera trucktrafiken på området och säkerställa flödet genom Poolområdet utifrån lastplatser och tillgängliga truckar
Ansvara för att avslutade lastbilar avregistreras med korrekta frakthandlingar
Utföra daglig inventering
Uppdatera balansen i systemet utifrån daglig inventering
Förbereda morgondagens ordrar, skriva ut och sortera i rätt fönster
Utföra uppstarts-/avslutsrutiner av fastigheter, grindar och godsmottagningen
Agera på och rapportera direkt avvikelser, ex. trasiga pallar, returartiklar
Delta aktivt i förbättringsaktiviteter


Arbetstider
Arbetstider: 06.00 – 24:00 vardagar (2-skift)
Ort: Nyköping
Omfattning: Heltid

Kvalifikationer
• B-Körkort
• God problemlösande förmåga
• Kan uttrycka dig i svenska och engelska, både tal och skrift
• Truckkort är meriterande

Som person ska du vara flexibel och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du ska vara positiv och noggrann i ditt arbete samtidigt som du kan arbeta i ett högt tempo.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som konsult är du ambassadör för Randstad och representerar oss på ett professionellt sätt. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-12-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Babel Barisho, konsultchef, babel.barisho@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


12 mars 2021

11 mars 2021

11 mars 2021