Golder Associates söker en projektekonom, start slutet på augusti

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett globalt bolag där du får mycket eget ansvar? Har du tidigare arbetat med löpande bokföring och är redo för nästa utmaning i karriären? Då kan du vara Golder Associates nya projektekonom!


Golden Associates är ett globalt företag inom miljö- och markteknik och de har sina lokaler på Östgötagatan 12 på Södermalm, Stockholm. I rollen som projektekonom hos dem kommer du att arbeta med parallella projekt samt ansvara för det löpande ekonomiarbetet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Ansvar för hela faktureringsprocessen, från skapande av underlag till själva faktureringen

- Assistering vid månadsrapportering

- Stötta uppdragsledare kring projekten

- Ta fram och analysera KPI:er


Du erbjuds
I rollen som projektekonom hos Golder Associate erbjuds du en varierad roll. Hos Golder Associate har du stora utvecklingsmöjligheter och du får chans till mycket eget ansvar. Du välkomnas in i ett härligt gäng där du har tre kollegor med liknande arbetsuppgifter som du har. Du kommer arbeta nära andra kollegor i organisationen samt nära CFO.


Din bakgrund
Vi letar efter dig som har en relevant akademisk examen, företrädelsevis inom ekonomi. Du får gärna ha arbetat 1-2 år med fakturahantering eller löpande redovisning. Har du tidigare arbetat som projektekonom är det starkt meriterande. Då du har många kontaktytor runtom i organisationen ser vi gärna att du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska. Du är systemvan och har goda kunskaper i Excel.


Som person ser vi gärna att du kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete och du lämnar inget åt slumpen. Du är van att samarbeta samt ha breda kontaktytor där du alltid levererar service. Du är en positiv person som gärna tar dig an nya projekt och ser fler möjligheter än problem.


Bra att veta
Ovanstående är ett samarbete mellan Golder Associate och SJR. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start i slutet på augusti, därefter finns det väldigt goda chanser till överrekrytering till kund. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!


Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på SJR, Alexandra Koblet, 076647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 juli 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


22 augusti 2023

14 augusti 2023

11 augusti 2023

Finance Workstream Lead D2C E-Commerce

11 april 2023