Gruppchef Kundservice

Arbetsbeskrivning

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Sedan 2009 innehar MTR Tunnelbanan helhetsansvaret för planering, drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av AB Storstockholms Lokaltrafik (SL). Varje dag genomförs drygt 1 miljon resor hos oss. Det motsvarar nästan hälften av alla resor med kollektivtrafik i Stockholms län. Vi nöjer oss inte med att vara bäst i klassen på tunnelbana, vårt arbete handlar om att göra skillnad på plattformen, på tågen och i människors liv. Vi samarbetar med flera olika aktörer i Stockholm för att tunnelbanan ska vara tillgänglig för alla. Det är detta vi kallar för Stockholms blodomlopp.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ny medlem till en av tunnelbanans mest dynamiska och framåtriktade ledningsgrupper. Du ansvarar för en grupp kundservicevärdar, vilket är mobila kundservicemedarbetare i tunnelbanan. Dina medarbetare är först på plats vid avvikelser och störningar i tunnelbanan och hanterar en bred repertoar av arbetsuppgifter från ledsagningar och evenemang till anläggningsinspektioner och enklare fastighetsärenden. Ditt huvudsakliga fokus är att genom hög operativ närvaro och ett gott ledarskap motivera dina medarbetare till att prestera med hög kvalitet varje dag.

Dina närmaste kollegor är en ledningsgrupp som verkar för att utveckla tunnelbanans operativa incidenthanteringsförmåga och säkerställa trafikinformation till såväl resenärer som operativa medarbetare. Gruppen är för närvarande inne i en förändringsfas och din förmåga att motivera och förankra i förändring är därför en viktig egenskap vi letar efter.

Dina huvudsakliga uppgifter är:
• Direkt personalansvar för ca. 30 medarbetare med fokus på närvarande ledarskap med målet att skapa engagerade och motiverade medarbetare
• Säkerställa att ärenden och avvikelser hanteras effektivt och med hög service samt lämna återkoppling till såväl interna som externa kunder
• Säkerställa en god arbetsmiljö och vid behov rehabilitering och andra personalrelaterade processer
• Rekrytering av nya medarbetare
• Samarbeta med berörda avdelningar för ständig utveckling av verksamhet, rutiner och processer

Du utgår från en kontorsplats i Gullmarsplan, men dina medarbetare arbetar utspridda i hela tunnelbanenätet och en operativ närvaro är förväntad. I tjänsten ingår bemanning av jour/beredskapsfunktion ca 2-3 dagar per månad för vilken schemalagd arbete på kvällar och helger kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som gruppchef har du ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella roll. Som person är du serviceinriktad, har ett öga för detaljer och stort kundfokus. Du är driven och mycket framåtriktad med ett starkt fokus på resultat och leverans. Vidare har du ett säkerhetsfokus och vill skapa en säker och trivsam miljö för både resenärer såväl som för dina medarbetare.

Vidare har du:
• Mycket goda kunskaper i svenska, och goda kunskaper engelska, i tal och skrift.
• Arbetsvana i Office-paketet och god datorvana.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta som ledare är meriterande.
• Erfarenhet av tunnelbanan eller kundservicearbete i liknande verksamhet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Förutom trevliga kollegor och en spännande tjänst så kan vi erbjuda både kollektivavtal med tjänstepension, semester, friskvårdsbidrag, rabatt på resor, möjlighet till lunchsubventioner m.m.

Nästa steg i processen är att genomföra våra obligatoriska urvalstester (skickas till dig via mail och besvaras hemma på dator). Vi är mycket nyfikna på dig så ansök så snart som möjligt, vi intervjuar löpande (vi tar inte emot ansökningar via mejl).

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTRS Kundservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Liknande jobb


26 februari 2024

Enhetschef till trafikledningen på Renova

Enhetschef till trafikledningen på Renova

1 december 2023

29 november 2023