Gruppchef till Green Cargo Kundservice

Gruppchef till Green Cargo Kundservice

Arbetsbeskrivning

Gruppchef med erfarenhet av Lean produktion, förändringsledning och verksamhetsutveckling sökes till Green Cargo i Hallsberg

Vill du vara drivande i den förändringsresa Green Cargo Kundservice har påbörjat? Bra! Vi behöver nu förstärka den nuvarande ledningsgruppen inom kundservice med en chef som har tidigare erfarenhet av Lean produktion och/eller Six Sigma. Du kommer att fördela din tid mellan att leda ditt eget team bestående av operativa medarbetare och att driva förbättringsprojekt inom kundservice. Målet är att bli en proaktiv logistikpartner och ta oss från kundservice- till logistikcenter.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du får en självständig roll och stora möjligheter att påverka den digitaliseringsresa som har påbörjats.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Leda ett team som ansvarar för våra största kunder och verksamhetsutvecklare, totalt 9 medarbetare
• Projektleda förändringsprogrammet för kundservice - enkelt att var kund, roligt att vara medarbetare
• Leda verksamhetsutvecklingen inom kundservice
• Driva förbättringsprojekt hos olika enheter inom Green Cargo som bidrar till en ökad kundupplevelse och gör det enklare att vara kund
• Koordinera förbättringsarbetet inom kundservice
• Stötta gruppchefer i framtagning av data samt dataanalys för att ständigt förbättra effektivitet, kvalitet och kundupplevelse
• Tillsammans med IT-avdelningen arbeta med agil utveckling av API- och kundportalen för att öka utbudet av digitala tjänster samt förbättra kundupplevelsen

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Att samarbeta tvärfunktionellt inom Green Cargo för att driva och genomföra förbättringsarbete som bidrar till en ökad kundupplevelse. Du kommer att arbeta nära IT-avdelningen för att utveckla nya digitala tjänster samt befintliga system.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av Lean produktion och förändringsledning samt dokumenterad erfarenhet av att ha uppnått resultat från en linjeorganisation. Vidare har du en mycket hög kunskapsnivå i Excel, PowerBI och andra Microsoft-applikationer. Din svenska och engelska är bra, både i tal och skrift.

Som person har du en stark analytisk- och problemlösningsförmåga samt en stark vilja att få saker gjorda och en vilja att utmana status quo. Som ledare är du synlig och tillgänglig med en hands-on approach samt har en ödmjuk och prestigelös framtoning.  Du har även en naturlig förmåga att strukturera ditt eget och andras arbete i form av aktiviteter och att leverera mot uppsatta mål.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


22 april 2024