OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centrum är en av Göteborgs stads 21 stadsdelsförvaltningar med ca 54 000 invånare och drygt 2 200 medarbetare. Förvaltningen ger kommunal service till våra invånare inom verksamhetsområdena äldre och funktionshindrade, förskola och skola, individ- och familjeomsorg samt fritid och kultur. Förvaltningen satsar på hälsofrämjande insatser för personalen. I rekryteringsprocessen tar vi tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Landalahus är ett äldreboende som ligger centralt med goda kommunikationer. Vi har 172 boende fördelade på kortids-, somatiskt- och demensboende. Vi har ca. 140 anställda och 2 gruppchefer och nu söker vi ytterligare 2. ARBETSUPPGIFTER Du leder och har ansvar för en arbetsgrupp, som är en del av en resultatenhet. Du fattar beslut inom personal- arbetsmiljö- ekonomi- och verksamhetsfrågor Du ansvarar för kommunikation och dialog i gruppen genom exempelvis arbetsplatsträffar och utvecklings- och lönesamtal. Du kommer att ingå i Landalahus ledningsgrupp som består av 5 personer. Ledningsgruppens uppgift är att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv för verksamheten samt att utveckla mål och kvalitetsarbete. Gruppchefen är ansvarig inför enhetschef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom social omsorg/socionomprogrammet eller annan utbildning som bedöms som likvärdig, samt erfarenhet av äldreomsorg. Erfarenhet av ledarskap är meriterande. Du har ett positivt sätt och stor samarbetsförmåga. Du är tydlig i din kommunikation och inriktad på lösningar som ibland går över organisatoriska gränser. Du kan följa upp/utvärdera resultat.