Hadläggare

Arbetsbeskrivning

PayEx Group är en familjeägd koncern med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten 1972 har vi drivit utvecklingen inom vår bransch och är idag nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och för fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura och reskontrahantering, inkasso och kredithantering.

Vi söker nu två handläggare med placering inom PayEx Operations, Team Reports. Arbetsort Visby.

Team Reports

Team Reports ansvarar bland annat för redovisning och rapportering gentemot PayEx kunder, debitering av PayEx avgifter, utbetalningar till kunderna samt sköter avstämningar och säkerställer att PayEx kunders pengar och flöden hanteras enligt avtal. Teamet består för närvarande av två processgrupper med totalt 17 medarbetare.

De handläggartjänster som nu är aktuella är inom processgruppen Redovisning & Debitering.

Din roll

Dina arbetsuppgifter sträcker sig över samtliga affärsområden och tjänster, och består i huvudsak av:

* Månadsfakturering.
* Genomgång och hantering av reskontror.
* Kontroller och matchning.
* Betalningsuppdrag.
* Prisjusteringar och ränteuppdateringar.
* Support såväl internt som till kund i olika frågor inom ditt kompetensområde.
* Hantera reklamationer och redovisningsfrågor från kund.

Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor för att säkra och förbättra PayEx debitering och tillhandahålla kunderna en korrekt redovisning. Du behöver också trivas med att delta i och driva utvecklingen framåt inom detta område.

Din kompetens

* Du har kunskap och erfarenhet inom området redovisning och debitering.
* Erfarenhet av att ge support internt och externt är meriterande.
* Rollen ställer höga krav på att du är affärsmässig, drivs av ett starkt kundfokus och är kvalitetsmedveten.
* Du har en god förmåga att samarbeta och arbeta serviceinriktat.
* Du har även en god förmåga att arbeta självständigt, att strukturera och organisera uppgifterna inom arbetsområdet samt att göra egna prioriteringar.
* Du är handlingskraftig och tar egna initiativ.
* Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska både i tal och skrift.
* Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökan

Tjänsten, som är heltid, kommer att tillsättas snarast möjligt och ansökningarna kommer att behandlas löpande. Sista ansökningsdag  är 2013-07-03

Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Du kommer att arbeta i en stimulerande och omväxlande miljömed många spännande och utvecklande möjligheter. 

 Facklig företrädare för Unionen är Katarina Rosdahl, tfn 0498 - 20 23 23.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige AB Visby
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl. ök
  • Tillsvidare

Besöksadress

S:t Hansplan 1
None

Postadress

S:t Hansplan 1
Visby, 62188

Liknande jobb


Accounting assistant in a international company

Accounting assistant in a international company

4 augusti 2020

Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

27 juli 2020