Handläggare

Arbetsbeskrivning

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Handläggare till Team Invoice & Ledger

Är du intresserad av en utmanande roll som Handläggare med stort kundfokus? Drivs du av att arbeta i grupp där ni tillsammans skapar den bästa leveransen för våra kunder?

Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker Handläggare till ett PayEx-team som hanterar några av våra största kunder.

Om teamet – Vårt uppdrag

Teamet består av 20 medarbetare fördelat på två handläggargrupper, specialistroller och Team Manager. Vårt uppdrag är att hantera kundernas hela flöde inom tjänsterna faktura- och reskontraservice. Vi strävar efter att hela tiden utveckla och förbättra arbetssätten och tjänsterna, tillsammans med våra kunder utvecklas vi.

Din roll

Vi söker dig som kan vara kundens första kontakt i den dagliga produktionen, sköta faktureringar och debitering. Du ansvarar för faktureringsprocessen för teamets kunder, reskontra, debitering och statistik. Du driver också utveckling relaterat till kunderna och säkerställer att vi upprätthåller avtalad SLA. Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor i arbetsgruppen. Du har även nära kontakt med våra säljare på PayEx kring avtal, affärsmässiga strategier, och leverans av kundernas tjänster. Du kommer ha mycket kontakt med kunder via telefon och mail. Du koordinerar och representerar teamet både internt och externt i alla delar av leveransen.
Din kompetens

Du har erfarenhet av att arbeta med långsiktiga affärsrelationer och leverantörssamarbeten. Du har förmåga att koordinera arbetet, både internt och externt, du tycker om att vara ”spindeln i nätet”. Det är viktigt att du kan se till helheten i leveransen. Du är noggrann, analytisk, handlingskraftig, ansvarsfull och har ett intresse för system. Rollen ställer höga krav på att du är flexibel, serviceinriktad och självständig. Du förstår och kan hantera affärsmässiga relationer och drivs av ett starkt kundfokus och kvalitetstänk. Du har god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt både på svenska och engelska. Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Meriterande

Examen i relevant utbildning på universitet eller högskola. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du är en person som vill ge det lilla extra och förstår vikten av att ge kunderna den bästa servicen. Du trivs att arbeta med problemlösning och upplever glädje i att ge ett professionellt och trevligt bemötande i alla lägen. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor i arbetsgruppen och ni stöttar varandra i arbetet. Vi är ett entreprenörsbolag och därför är det viktigt att du gillar högt tempo i en omväxlande miljö med tidvis snabba förändringar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökan

Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Ansökningarna behandlas löpande men sista ansökningsdag är 16-08-15.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl.ök
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 14 juli 2016

Besöksadress

S:t Hansplan 1
None

Postadress

S:t Hansplan 1
Visby, 62188

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024