OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för transportinfrastruktur och planering, Infrastrukturdepartementet
Har du gedigen erfarenhet av transportinfrastrukturfrågor? Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll i händelsernas centrum.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetsuppgifterna omfattar hantering av frågor inom enheten för transportinfrastruktur och planerings sakområde. Det innebär att bidra i arbetet med att utveckla och genomföra planeringen av den statliga transportinfrastrukturen, med fokus på vägar och järnvägar. Arbetet innefattar löpande kontakter med Trafikverket som har ansvaret för de statliga vägarna och järnvägarna. I ditt arbete är du med och stärker styrningen av transportinfrastrukturområdet och bidrar till ökad effektivitet och produktivitet på området och medverkar på så sätt till att nå den politiska ledningens mål för verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår att ta fram underlag till statsrådens svar på frågor och interpellationer från riksdagen samt ta fram andra underlag till Infrastrukturdepartementets politiska ledning. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig med akademisk examen med teknisk, ekonomisk eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du har kvalificerad och relevant arbetslivserfarenhet med inriktning mot infrastruktur och transporter. Erfarenhet av arbete i Regeringskansliet och/eller Trafikverket är meriterande.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha en god förmåga och vana att självständigt driva processer. Du är resultatinriktad med ett gott omdöme. Arbetet kräver att du har ett flexibelt förhållningssätt och kan möta ett högt arbetstempo. Som kollega har du samarbetsförmåga och har lätt att bidra till enhetens och kollegors arbete. Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.
Övrigt
Anställningen är en tidsbegränsad anställning t.o.m mars 2023.
Arbetet kan medföra resor inom och utom landet.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Christer Pettersson, på 08-405 82 56. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Maria Morin på 08-405 55 09. Fackliga kontaktpersoner är Ulf Andersson för Saco och Tobias Tengström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 7 oktober 2021.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Infrastrukturdepartementet ansvarar för frågor som rör transporter och infrastruktur, digitalisering och it, postfrågor samt energifrågor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35