Handläggare Företagsstöd

Handläggare Företagsstöd

Arbetsbeskrivning

Varje dag, året om, jobbar vi med att lyfta fram den härliga livskvaliteten som erbjuds i Jämtland Härjedalen. Vi pratar om den storslagna naturen, närheten till allt, det trivsamma boendet och hur vi fyller fritiden med häftiga upplevelser. Vi förmedlar att Jämtland Härjedalen är en region som du längtar till och växer i. På vår arbetsplats finns kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Det gör att vi alla utvecklas och lär av varandra. Och alla brinner vi för vår region.

Vill du jobba med frågor som utvecklar företag och bidrar till hållbar tillväxt i Jämtland Härjedalen? Då ska du söka denna tjänst som handläggare och bli en del av vårt team på enheten Område Näringsliv. Vi arbetar med den regionala utvecklingsstrategin som utgångspunkt och ansvarar för handläggning av projekt- och företagsstöd. Med anledning av att vi har blivit beviljade medel ur europeiska regional utvecklingsfonden för att driva en ny satsning med företagsstöd inriktade mot Covid-19 förstärker vi vårt team med en ny handläggare. I teamet jobbar du tillsammans med strateger, projektmedarbetare och handläggare av projektstöd.

Jämställdhetsfrågor och normkritik är inte bara ord hos oss. Vi arbetar strategiskt och långsiktigt för att bli riktigt bra och sticka ut. Dessutom är vi aktiva i att försöka förändra normen kring näringslivsfrågor. Vi hoppas att du ska bidra med egna erfarenheter och idéer inom detta.

Vi sitter fysiskt på Campus i Östersund. Utöver en trevlig arbetsplatsmiljö erbjuder vi egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika aktiviteter.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggare av företagsstöd har du kontakt med många företag inom olika branscher. Du bedömer om stödet är möjligt att ges och om det kan prioriteras baserat på gällande regelverk, riktlinjer, strategier, hållbarhet, miljö och ekonomiska aspekter. Sedan skriver du fram ett beslutsförslag och följer vid bifall stödärendet och företaget tills åtgärden för stödet är genomförd och stödet kan betalas ut. Mer specifikt kommer du att handlägga ärenden som kopplar till satsningen för Covid-19 åtgärder och andra typer av företagsstöd. Ärenden och arbetsuppgifter fördelas inom vårt team utifrån behov, kompetens och intresse. Ibland kan det vara aktuellt att stötta upp med handläggning av projektstöd. Ärendena hanteras i Tillväxtverkets nationella ärendehanteringssystem Nyps.

Du kommer under en period även att ha projektledarrollen för RAM-projektet Ökad konkurrens- och investeringskraft för små och medelstora företag i Jämtlands län orsakat av covid-19/Corona pandemin. Projektledarrollen innebär bla. att du ansvarar för kommunikation/marknadsföring, rapportering och uppföljning av projektet.

I arbetet ingår att arbeta med ständiga förbättringar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett intresse av företagsutveckling. Vana av att hantera offentligt stödgivande eller arbete på bank med företagsärenden är meriterande. Du ska ha för arbetet lämplig akademisk utbildning, gärna med ekonomisk inriktning, eller på annat sätt dokumenterade motsvarande kunskaper. Du behöver gilla att arbeta med datorn som arbetsredskap och vi ser gärna att du har vana av att arbeta i Nyps eller med andra motsvarande ärendehanteringssystem. Eftersom du kommer att skriva fram beslutsunderlag och ha mycket kommunikation med företag är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver grundläggande ekonomikunskap och ha god analysförmåga. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ibland kräver jobbet att du meddelar avslag på ansökningar och då ska du känna dig bekväm i situationen och ändå kunna upprätthålla goda relationer med stödsökande företag.

I arbetet är det viktigt med goda kunskaper i svenska och behärska engelska, både i tal och skrift.

För tjänsten krävs körkort B



ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, företaget inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Välkommen med din ansökan!

Läs mer om att bo och leva i Östersunds kommun:
http://www.ostersund.se

Välkommen till Jämtland Härjedalen:
http://www.jamtland.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Martina Lundholm
070-6969541
Teamledare Åsa Abrahamsson
063- 14 66 56

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Utredare till Statsbidragsenheten

Utredare till Statsbidragsenheten

18 april 2024