Handläggare med 100 % kundfokus till myndighet – låter det intressant?

Handläggare med 100 % kundfokus till myndighet – låter det intressant?

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på en samhällsviktig myndighet med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Söker du ett handläggningsarbete med direkt kundkontakt? Serviceinriktad, ansvarstagande och kommunikativ…är det du? Läs vidare för att ta reda på mer!
Om tjänsten
Perido söker en handläggare med inriktning på folkbokföring till en samhällsviktig myndighet. Som folkbokföringshandläggare är du myndighetens ansikte utåt och arbetar för att upprätthålla goda kundrelationer. Tjänsten är placerad i Nyköping.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som folkbokföringshandläggare besvarar du allmänna frågor via telefon inom ett begränsat folkbokföringsområde. Frågorna kan exempelvis röra namn- och adressuppgifter, flyttanmälan, dödsfallsbevis och personbevis. Du arbetar självständigt utifrån riktlinjer och praxis samt ansvarar för att driva ditt arbete framåt med noggrannhet.
En kortare introduktion för genomgång av diverse system, schema och arbetsrutiner kommer att hållas innan du förväntas bli självgående.
Dina egenskaper
För dig är det högsta prio att ge den bästa servicen och att ha ett gott bemötande gentemot både kunder och kollegor för att inge förtroende. Du har en god kommunikativ förmåga, gillar att arbeta med människor och stimuleras av ett högt tempo. Du är duktig på att anpassa dig till olika situationer och är en kollega som sprider positiv energi!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att läsa den!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Tre månaders arbetslivserfarenhet/praktik från telefonkundtjänst det senaste året
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-08-31 med chans till förlängning på 2x3 månader. Tillträde 2021-02-22.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32100 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Utredare till Statsbidragsenheten

Utredare till Statsbidragsenheten

18 april 2024