Handläggare med samordningsansvar, logistiska frågor

Handläggare med samordningsansvar, logistiska frågor

Arbetsbeskrivning

HR-avdelningens uppgift är att skapa förutsättningar för en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer chefer och medarbetare att nå Polismyndighetens korta och långsiktiga mål.

Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna Grundutbildning, Fort- och vidareutbildning samt Utveckling och samordning, och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar både grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda. På enheten ligger även ansvaret för myndighetens biblioteksverksamhet. Kompetensenheten har ca 500 medarbetare.

Din placering kommer att vara på sektionen Utveckling och samordning som har det övergripande ansvaret för samordning, styrning och utveckling av Polismyndighetens utbildning och kompetensutveckling. Gruppen verksamhetsstöd ger strategiskt och administrativt stöd till enheten och dess sektioner.


Kompetensenheten är just nu inne i en tillväxt- och förändringsprocess, där du kommer att ha en viktig uppgift i att bidra till att ta fram nya och effektivare arbetssätt, strukturer och processer tillsammans med andra parter internt.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat ansvar för att kvalitetssäkra, sammanställa och följa upp arbetet med hantering av material, utrustning, fordon och lokaler. Du kommer kopplat till dina arbetsuppgifter och utifrån ditt underlag presentera lägesbilden inom dina ansvarsområden för olika lednings- eller samverkansforum. Allt ditt arbete sker i samarbete med chefer, kollegor och andra aktörer inom verksamheten. Tillsammans med övriga handläggare, som har ansvar för övningslokaler, avtal, upphandlingar mm kommer du forma team med fokus på dessa frågor. Du förväntas här att ta ett gemensamt ansvar tillsammans med övriga kollegor för att driva de prioriterade arbetsuppgifterna.

Du kommer att delta i nationella nätverk med andra parter i organisationen för att bedriva utveckling i frågor av logistisk karaktär, med fokus på att inhämta ny kunskap samt leverera professionell service och support till interna och externa kontakter. Du är även ett stöd till kompetensenhetens chefer i frågor av den karaktär som ditt uppdrag består av.

Kompetensenheten verkar i en distansorganisering vilket kan innebära att din chef och närmsta kollegor sitter på annan ort än du själv. Vi arbetar dagligen via olika digitala kontaktvägar och då verksamheten är i förändring bör du vara beredd på att arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid utifrån verksamhetens nya behov.

Resor kan förekomma i tjänsten.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

gymnasieutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
ett par års erfarenhet i en samordnande roll
verbal och skriftlig förmåga i svenska språket
körkort B




Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:


erfarenhet av att ha arbetat med handläggning av fordons-, lokal-, utbildningsplats-materiel- och/eller utrustningsfrågor inom offentlig förvaltning
verkat i en miljö i förändring
erfarenhet av att driva kortare eller längre uppdrag/projekt
deltagit i utvecklingsarbete, gärna med fokus på digital utveckling
god vana av Excel


Personliga egenskaper

Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du har vana att sätta kunden i fokus, har helhetssyn med förmåga att se dess beståndsdelar, stimuleras av att lösa problem samt samverkar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål.

Du gillar att arbeta självständigt där du tar ägandeskap över dina ansvarsområden och uppnår resultat men arbetar samtidigt nära dina kollegor och/eller tar stöd av dem. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och litar på din egen förmåga. Du har en utpräglad nyfikenhet med förmåga att lyfta blicken och ständigt värdera och aktivt medverka till ständiga förbättringar i vardagen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Maria Morfiadaki, via e-post: maria.morfiadaki-papavramidi@polisen.se


Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Amelie Mårtensson, amelie.martensson@polisen.se.

Fackliga företrädare
Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Placeringsort: Ortsoberoende, företrädesvis Stockholm(Solna), Göteborg eller Malmö
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare, Handläggare lokalförsörjning

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024

Klienthandläggare till anstalten Svartsjö- Ekerö

Klienthandläggare till anstalten Svartsjö- Ekerö

19 april 2024

19 april 2024

Utredare till Statsbidragsenheten

Utredare till Statsbidragsenheten

18 april 2024