Handläggare sökes till myndighet i Solna

Handläggare sökes till myndighet i Solna

Arbetsbeskrivning

Har du minst två års erfarenhet av arbete med lön/ekonomi? En viktig och varierande roll med olika administrativa inslag väntar! Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en noggrann handläggare till vår kund, en statlig förvaltningsmyndighet som ansvarar för officiell statistik i Sverige. Tjänsten är placerad i Solna.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra en enhet som arbetar med löner, sysselsättning och kodning. Du arbetar nära löneteamet på enheten som du stöttar med olika administrativa arbetsuppgifter. Huvudsakligen kommer det beröra arbete med insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter gällande Labour Cost Survey (LCS). Vidare innefattar även arbetet att besvara frågor från företag och organisationer via telefon och e-post. Att granska företag- och organisationers inlämnade data samt säkerställa korrekta uppgifter är också arbetsuppgifter som ingår.
Dina egenskaper
I denna ekonomipräglade handläggarroll finns det några egenskaper som kommer att bli viktiga för att du ska lyckas och trivas. Vi ser att du som person har en utpräglad förmåga att arbeta med god struktur och ordning och reda. Med utmärkt service bemöter du såväl kollegor som externa parter och du har därtill en förmåga att din kommunikation i såväl tal som skrift. Slutligen trivs du lika bra med att självständigt arbeta och driva ditt arbete framåt som att samarbeta tillsammans med kollegor.
Låter detta som en kul tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning med inriktning mot företagsekonomi i kombination med minst två års erfarenhet av löner och/eller ekonomi på företag och/eller offentliga organisationer
Erfarenhet av att möta företag och/eller organisationer i rådgivande situation gällande

företagsekonomi och/eller löner
Kunskap om grundläggande begrepp inom företagsekonomi och lönehantering.
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2021-08-30.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32495 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 20 augusti 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024

Klienthandläggare till anstalten Svartsjö- Ekerö

Klienthandläggare till anstalten Svartsjö- Ekerö

19 april 2024

19 april 2024