Handläggare till Allmänna arvsfonden

Handläggare till Allmänna arvsfonden

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet, Stockholm

Är du en erfaren och självgående handläggare som vill vara med och bidra till ett bättre samhälle med lika rättigheter och möjligheter för alla? Vi söker nu ytterligare handläggare till Allmänna arvsfonden viktiga arbete med att stötta olika projekt för våra målgrupper.

Allmänna arvsfonden finansierar varje år hundratals utvecklingsprojekt i civilsamhället samt byggnationer av ideella föreningars lokaler och anläggningar. Exempel på verksamheter som har startat som arvsfondsprojekt är färdtjänst, personlig assistans, hjälptelefonen vid BRIS, Glada Hudikteatern Cirkus Cirkör, Friends och Självmordslinjen. Årligen fördelas omkring 700 miljoner kronor till ca 400 projekt runt om i landet.

Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet är uppdelad i tre enheter. Arvsenheten företräder Allmänna arvsfonden när den är arvinge eller testamentstagare. Projektenheten och Stöd- och uppföljningsenheten förbereder projektansökningar inför beslut av Arvsfondsdelegationen och bedriver ett kontinuerligt uppföljnings- och utvärderingsarbete samt har en omfattande kommunikationsverksamhet. På Projektenheten är vi idag ca15 handläggare.

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill arbeta med handläggning av projektansökningar och projektredovisningar. Du kommer att bereda ansökningar för att presentera förslag till beslut för Arvsfondsdelegationen. Handläggningen sker i samarbete med kollegorna på enheten samt med utomstående referenspersoner. Som handläggare ansvarar du för och följer projekt från ansökan till slutredovisning.

I arbetet som handläggare ingår att representera myndigheten i möten med civilsamhällets organisationer och att granska ansökningstexter och budgetar. Du kommer även att delta vid Allmänna arvsfondens seminarier, göra projektbesök samt utföra administrativa arbetsuppgifter.

Resor inom Sverige kan ingå i tjänsten.

Är du vår nya kollega? 

Arbetsuppgifterna kräver att du är kommunikativ och har en utvecklad förmåga att sammanfatta och förklara komplicerade sammanhang i både tal och skrift på svenska.  

Som person är du självgående, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är en god administratör och trivs med att arbeta med både texter och siffror. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och har en god samarbetsförmåga.

Vi söker dig som har: 


• högskole-/universitetsexamen eller motsvarande utbildning som Kammarkollegiet för anställningen bedömer likvärdig
• kompetens och erfarenhet av arbete med frågor som rör någon av våra målgrupper barn, unga eller personer med funktionsnedsättning
• erfarenhet av att ha arbetat med handläggning inom statlig, regional eller kommunal verksamhet eller med projekt i civilsamhället

Meriterande är erfarenhet av:  


• erfarenhet av projektansökningar och projektadministration
• erfarenhet av ideella organisationers villkor

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Just nu arbetar vi på distans på grund av coronapandemin, men annars sitter vi i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm

Mer information

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 6 april 2021.  

Kontaktpersoner

Gunilla Svensson, enhetschef Projektenheten, telefon 08-700 08 47

Anna V Eriksson, HR, telefon 070-582 42 47

Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 06 71 

Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2021
  • Ansök senast: 6 april 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Utredare till Statsbidragsenheten

Utredare till Statsbidragsenheten

18 april 2024