Handläggare till arbetsmarknads- och integrationsenheten

Arbetsbeskrivning

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng

Arbetsmarknads- och integrationsenheten (AMI) ansvarar för alla arbetsmarknadsåtgärder inom kommunens arbetsgivarområde för att stimulera sysselsättningen och motverka arbetslöshet i kommunen. Enheten medverkar också i olika arbetsmarknadsprojekt. Målgruppen är personer mellan 15-65 år som varken jobbar eller studerar. Enheten samarbetar främst med individ - och familjeomsorg och gymnasieskolan. Externa samarbetsbetspartners är Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan samt Region Värmland.


ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett intressant arbete där du utvecklar verksamheten med fokus på aktiviteter som styr mot satta mål genom att aktivt komma med egna förslag på utvecklingsområden.
I rollen förväntas du arbeta innovativ och proaktivt där du bidrar till att verksamheten har de metoder, verktyg och den kunskap som behövs för att bedriva en effektiv verksamhet. Du förvaltar och utvecklar enhetens gemensamma arbetsprocesser samt ansvarar för de styrande och stödjande dokumenten.
Arbetet utförs individuellt eller i nära samarbete med chefen och medarbetare.
Du ansvarar för förvaltningens systemstöd och bör därför ha en god förståelse för systemrelaterade frågor och förmåga att på ett pedagogiskt sätt visa hur processerna kan effektiviseras genom användandet av nya metoder.
Med eget ansvar och nytänkande tror vi att du gör vår offentliga verksamhet unik.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som vi anser vara likvärdig för tjänsten.
Tjänsten förutsätter goda IT-kunskaper. God kunskap och tillämpning av svenska i tal och skrift är ett krav.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara kommunikativ i bemötande, tal och skrift samt ha förmåga att arbeta självständigt.
Du är en utvecklingsinriktad person med analytisk förmåga som gillar att lösa utmaningar, är öppen för nya perspektiv och innovativa idéer.
Du vågar tänka i nya banor och har en drivkraft som gör att du får saker gjorda på ett effektivt och genomtänkt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har ett giltigt B körkort .

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars-Göran Larsson
0573-14155
Maria Blomqvist
0573-14035
MAS Carina Fredriksson
0573-14142
Avdelningschef Lars-Göran Larsson
0573-14155
Anne-Lie Nilsson, Vision
070-5819228
Stf Stöd och omsorgschef Lena Bergman
0573-14152
Yvonne Julin, Kommunal
010-4429262
Områdeschef Diana Jäppinen Thorin
0573-14035
Områdeschef Hemtjänst Viktoria Larsson
0573-140 14
Områdeschef Hemtjänst Stefan Andersson
0573 - 141 78

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Årjängs kommun, Stöd och omsorg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Besöksadress

Storgatan 66 ÅRJÄNG
None

Postadress

Storgatan 66, Box 906
ÅRJÄNG, 67229

Liknande jobb


Utredare med projektledarvana

Utredare med projektledarvana

8 april 2021

Handläggare social hållbarhet, tidsbegränsad anställning

Handläggare social hållbarhet, tidsbegränsad anställning

9 april 2021