Handläggare till försäkringskassan i Göteborg

Handläggare till försäkringskassan i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du redo för nya utmaningar och har erfarenhet av handläggning i minst ett (1) år samt van vid att förstå och tillämpa regelverk?  Vill du vara med och skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga och drivande kollegor? Som handläggare på försäkringskassan har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär att handlägga, utreda och kommunicera ut förslag i kunders ärenden. Du kommer att ha kontakt med många olika kunder och du kommer främst ha kontakten via telefon. Rollen passar dig som är målinriktad och lösningsorienterad och brinner för struktur och kundservice. Det känns naturligt för dig att möjliggöra goda kontakter mellan olika parter, både externt och internt. Du är lite av ett serviceproffs.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Arbetet kommer att utföras i försäkringskassans lokaler som är beläget i Norra Gårda i Göteborg. 


Området som du kommer att hantera är utredning av sjukpenninggrundande inkomst för kunder med aktiebolag, egna företagare, privatpersoner som har internationella inkomster eller kombinerar studier med arbete i någon form. Som handläggare kommer du att ta ställning till information, utreda och kommunicera förslag till beslut i kunders ärenden. Du kommer främst att arbeta med att ha kontakt med kunder via telefon. 


Du kommer att självständigt söka och tolka information och omsätta den i praktisk handling. Utöver mycket arbete över telefon så kommer arbetet även innehålla en del administrativa arbetsuppgifter. 



Arbetstider
Heltid, dagtid 08.00 – 16.30 (inklusive 30 minuters lunch).  Uppdraget förväntas pågå från 2020.12.14 – 2021-03-31 med chans tills förlängning. Uppdraget startas med en introduktionsutbildning som pågår i åtta (8) dagar. 



Kvalifikationer
Här behöver du; 
-Gymnasial utbildning 
 -Praktisk erfarenhet av mint ett (1) års handläggning och har arbetat med någon typ av beslutsfattande 
 -Har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med fingertoppskänsla för kundservice 
 -God svenska och engelska i både tal och skrift 
 -God kunskaper i MS Office 


Vidare ser vi att du som person har en god kommunikativ förmåga där du kan hantera olika typer av individer. Du drivs av att hjälpa andra och trivs i kundnära relationer och dialoger. Du förstår och värdesätter människors olikheter och trivs i ett snabbt tempo men samtidigt kan leverera hög kvalité. 


I detta uppdrag kommer du att behöva sätta dig in i och förstå och tillämpa regelverk. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2020-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emma Höglin I emma.hoglin@randstad.se 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023