Helpdesktekniker till myndighet i centrala Göteborg

Helpdesktekniker till myndighet i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Trivs du att jobba i större företagsmiljöer? Tycker du om att hjälpa andra och strävar efter att få nöjda användare? Då är kanske detta något för dig! 

Randstad Technologies söker för kunds räkning en Helpdesktekniker. Vår kund är en förvaltningsmyndighet med säte i Göteborg. Bland sina drygt 300 medarbetare finns både generalister och specialister. Myndighetens uppdrag är att arbeta med  kunskapsbaserad och koordinerad förvaltning från källa till hav för frågor om bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Som helpdesktekniker kommer du ingå i ett team av två. 

Ansvarsområden
Rollen som Helpdesktekniker innebär 1:st line support och användarstöd av datorer, mobiltelefoner (IOS och Android), skrivare och videokonferenssystem. Arbetet innefattar även installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter. Användar- och systemadministration samt inköp och distribution av klienthårdvara, kringutrustning, mobiltelefoner och abonnemang ingår också i rollen som Helpdesktekniker. Support av interna websidor kan även förekomma. 

Arbetstider
Dagtid 8:00-16:30

Kvalifikationer


Vi söker dig  med minst 3 års arbetslivserfarenhet inom aktuell yrkeskategori
Du har goda kunskaper om datorer och kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet. 
MS Office
Kunskaper om ärendehanteringssystem
Svenska och Engelska i tal och skrift
Erfarenhet av att jobba enligt ITIL är meriterande likväl som administrativ vana av Skype/Teams

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas och trivas i rollen som Helpdesktekniker tror vi att du är serviceinriktad, och engagerad, samt tycker om att hjälpa användare. Du är kommunikativ, har förmåga att prioritera  och har en utpräglad känsla för problemlösning. Vidare lägger vi stor vikt på att du både är självgående och har förmågan att samarbeta med andra i lag.  

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-02-28 Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024