Hjälpmedelstekniker inom medicinska behandlingshjälpmedel

Arbetsbeskrivning

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Ansök senast den 12 mars 2017.

 

Arbetsuppgifter

Hjälpmedelscentrum har fått ett utökat uppdrag inom området medicinska behandlingshjälpmedel. Uppdraget innefattar andningshjälpmedel CPAP, Bi-Level, ventilator, syrgaskoncentrator och hostmaskin samt nutritionspump och enureslarm. Inledningsvis består arbetet av att i projektform ta fram arbetsrutiner för hur området ska bedrivas. Det innebär bland annat att under en period av ca nio månader inventera redan befintliga rutiner/processer som används idag av nuvarande utförare och kunder för att sedan anpassa dessa till Hjälpmedelcentrums verksamhet. Det ställer därför stora krav på eget driv och erfarenhet av projektledning.

Efter den inledande projekttiden övergår arbetet till ordinarie roll som hjälpmedelstekniker. I arbetsuppgifterna ingår då att vara tekniskt sakkunnig inom medicinska behandlingshjälpmedel. Du och dina arbetskamrater i teamet lägger till stor del självständigt upp era arbeten. Det ingår ansvar för dokumentation av projektering, riskanalyser, besiktning, akutservice och förebyggande underhåll

Även andra arbetsuppgifter inom teknikergruppens arbetsområde kan förekomma och arbetets karaktär kan förändras.

 

Om arbetsplatsen

Hjälpmedelscentrum är en länstäckande verksamhet som arbetar med inköp, information och konsultation, lagerhållning och service av hjälpmedel för personer med rörelsehinder, kognitiva handikapp och kommunikationssvårigheter. Hjälpmedelscentrum ansvarar även för samordning av inkontinenshjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från landstinget och länets 10 kommuner.

 

Kvalifikationer

Du har en 2-3 årig gymnasieutbildning med teknisk inriktning. Det är meriterande om du även har dokumenterad utbildning med inriktning medicinsk teknik. Du har yrkeserfarenhet som servicetekniker inom området eller liknande yrke som vi finner lämpligt. Erfarenhet av projektledning är meriterande. Vi ser även positivt på erfarenhet av affärssystem med egen rapportering och planering. Körkort B och goda datorvana (Office-programmen) fordras för tjänsten.

Du som söker har en god förmåga att strukturera ditt arbete, söka rätt på aktuell information och driva dina processer framåt. Det är viktigt att du är initiativtagande och att du ser vad som behöver göras och slutför dina uppgifter inom uppsatta tidsramar. Vi ser även att du arbetar bra med andra människor att du kommunicerar på ett tydligt sätt.

 

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Välkommen med din ansökan senast den 12 mars 2017.

 



Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!

Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.

Region Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.

Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till Västerås.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik  Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Västmanland KÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 februari 2017

Besöksadress

Västmanlands sjukhus Köping
None

Postadress

Västmanlands sjukhus Köping
KÖPING, 73181

Liknande jobb


15 november 2023

8 november 2023

8 november 2023