Högsta domstolen söker personal- och ekonomiadministratör

Högsta domstolen söker personal- och ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
På Högsta domstolen erbjuds du varierande arbetsuppgifter i en viktig och spännande verksamhet. Som personal- och ekonomiadministratör ansvarar du för domstolens löpande personaladministration, stöttar cheferna och medarbetarna i generella HR-frågor samt hanterar löpande ekonomiadministration. 

Ansvarsområden
Du ansvarar för handläggningen av löneärenden, utläggsredovisning, resebeställningar och lönerapportering. 
Du ansvarar för att sköta den löpande personaladministrationen för domstolens ca 90 medarbetare såsom att skriva arbets- och tjänstgöringsintyg, handlägga sjuk- och ledighetsärenden, ta ut och sammanställa statistik samt svara på vanligt förekommande frågor inom HR-området., t.ex. gällande anställning, semester, föräldraledighet, pensioner och friskvård. 
Vidare bevakar du och följer upp tidsbegränsade anställningar och andra personalförändringar. I tjänsten kan även visst arbete med rekrytering, introduktion och frågor inom arbetsmiljöområdet komma att ingå.  
Du ansvarar också för löpande faktura- och avtalshantering, inköp och beställningar samt inventering av konst och inventarier. 

Arbetstider
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.  Individuell lönesättning tillämpas.
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: enligt överenskommelse 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av liknande arbete som administratör under de senaste fem åren samt erfarenhet av löpande personaladministration enligt arbetsbeskrivningen ovan.
Du har en 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning som bedöms som likvärdig.
Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Word och Excel.
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi.
Det är meriterande om du har erfarenhet av det statliga områdets särbestämmelser inom svensk arbetsrätt samt av administrativa arbetsuppgifter från annan domstol.

Dina egenskaper
Du ska ha en utpräglad känsla för service och kvalitet. 
Du är van att arbeta självständigt och driva dina processer på ett metodiskt och strukturerat sätt. 
Eftersom rollen innebär många kontakter med chefer och medarbetare är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga i skrift och tal. 
Du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete då perioder med hög arbetsbelastning förekommer. 
Du ska ha den integritet och personliga mognad som behövs när man arbetar med HR-frågor.
I rekryteringsprocessen kommer det att ingå testförfarande och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Välkommen in med din ansökan.
Ansökan sker via länk https://sverigesdomstolar.varbi.com/se/what:job/jobID:440214/
Gärna så snart som möjligt, dock senast den 7 November 2021. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via länken här i annonsen. 
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, Randstad, tfn 072-9889003. 

Om företaget
Högsta domstolens huvuduppgift är att leda rättstillämpningen genom vägledande avgöranden. Högsta domstolen är sista instans för tvistemål, brottmål och ärenden som har avgjorts av hovrätt. Vid sidan av huvuduppgiften att vara prejudikatinstans prövar Högsta domstolen också ärenden om resning, domvilla och återställande av försutten tid samt ärenden rörande andra staters begäran om utlämning och vissa ärenden som rör advokater.
Domstolens mål är att vara en modern och attraktiv arbetsplats med särskilt fokus på meningsfulla och utvecklande arbetsuppgifter, individuellt anpassad kompetensutveckling, stor möjlighet till påverkan av rutiner och arbetsformer samt engagerande och utvecklande ledarskap. Domstolen jobbar aktivt med verksamhetsutveckling med särskilt fokus på digitalisering. Målet är att medarbetarna ska vara delaktiga och aktiva i utvecklingsarbetet.
Vid Högsta domstolen arbetar totalt ca 90 personer, varav 16 är domare (justitieråd). Högsta domstolen är organiserad i två dömande avdelningar och ett kansli, som består av två beredningsenheter och en administrativ enhet som inkluderar registratorskontor och arkiv.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


RFS Training Coordinator - working student

RFS Training Coordinator - working student

1 december 2021

1 december 2021

Enhetsadministratör till Skogsgläntan

Enhetsadministratör till Skogsgläntan

1 december 2021