Höörs kommun söker en kommunikatör

Höörs kommun söker en kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit.

Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation.

Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskansliet och ansvarar för kommunens övergripande kommunikation.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunikatör hos oss kommer du att vara mitt i händelsernas centrum. I nära samarbete med trevliga kollegor arbetar du med intern och extern information och kommunicerar med medborgare och medarbetare på ett strategiskt sätt.

Vår kommunikationsenhet är liten men uträttar mycket. Vi är två medarbetare (vi blir tre med dig) som har roligt på jobbet och som tycker om att prova nya arbetssätt. Vi arbetar brett och övergripande med intern och extern kommunikation, arbetsgivarvarumärke, organisationsvarumärke, webbutveckling, grafisk form, mediefrågor, strategisk rådgivning, kriskommunikation samt olika kommunikationsprojekt. Arbetet sker både på strategisk och operativ nivå. Om arbetet tillåter går det bra att arbeta hemifrån vissa dagar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande
• har minst två års erfarenhet av att arbeta som kommunikatör
• är strukturerad, noggrann och kan prioritera under arbetstoppar
• är kreativ och har kunskaper i formgivning av rapporter, annonser, logotyper och andra produkter som är digitala eller ska tryckas
• har erfarenhet av att arbeta med foto och video
• kan arbeta i Adobe Creative Cloud
• har erfarenhet av att vara administratör och redaktör för webbplats, intranät, sociala medier och nyhetsbrev för myndighet eller företag
• är duktig på att skriva och behärskar klarspråk. Du kan producera såväl nyhetsartiklar som formella rapporter och korta annonstexter, och hjälper gärna kollegor med korrekturläsning.



Meriterande
• Goda kunskaper om tillgänglighetsanpassning av redaktionellt innehåll.
• Goda kunskaper i webbanalys (vi använder Matomo).
• Erfarenhet av att jobba med press och media.
• B-körkort, eftersom vi ibland är ute på uppdrag i kommunen.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.

Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut.

Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Lars-Johan Rosvall
0413-281 25
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0413-28000
Utvecklingschef Peter Wollin
0413-28162
Projektledare, Destinationsnav MittSkåne Camilla Jönsson

Redovisningschef Elisabeth Steen Ekstedt
0413-281 15
Kommundirektör Michael Andersson
0413-281 60
Utbildningsansvarig Daniel Freij
0413-282 18
T.f. Operativt ansvarig Hörby/Höör Gert Ehlke
0415-378066
Stf. Räddningschef Joakim Ilmrud
0413-28226
Anna Landén
0413-28191

Sammanfattning

Besöksadress

Södergatan 28 24321 HÖÖR
None

Postadress

None
HÖÖR, 24321

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024