OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en självständig HR-administratör till vår kund inom offentlig sektor i Stockholm! I den här rollen tillhör du en avdelning med ca 260 medarbetare och agerar första linjens support i en bredd av HR-ärenden där du förväntas ta ett stort ansvar. Har du tidigare arbetat med HR-administration i minst två år och vill utvecklas i en bred och självständig roll? Då är detta tjänsten för dig!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I den här rollen stöttar du alla medarbetare i HR/personaladministrationsfrågor och erbjuder medarbetare stöd i olika HR-frågor. Du arbetar självständigt och har mycket kontakt med medarbetare på avdelningen via mail och besök. Det finns en central personalavdelning för konsultativt stöd, men du förväntas arbeta självständigt med dina ärenden och fatta egna beslut. På avdelningen arbetar också ett antal administratörer, som du samarbetar med, men inom HR-frågor är det du som har det huvudsakliga ansvaret. Du ansvarar för att hitta lösningar i dina ärenden, och känner dig trygg i att ta reda på information på egen hand, genom att läsa avtal och riktlinjer. Engelska används i stor utsträckning för att kommunicera, då organisationen har en internationell prägel med flera utländska medarbetare, därför är det viktigt att du förstår och kan göra dig förstådd på engelska.
Exempel på arbetsuppgifter:
HR-stöd till projektledare och chefer inom ex. rehab, anställning, avtalsrelaterade frågor
Rekryteringsadministration (annonsering, viss kandidatkontakt, ladda upp dokument, stänga ärenden)
Administrera anställningar och förlängningar, bevaka LAS-tid och tidsbegränsade anställningar
Personaladministrativ support till medarbetare gällande ex personalförmåner, försäkringar, ledigheter mm.
Handläggning av uppehålls/arbetstillståndsärenden samt vissa andra myndighetskontakter
Introduktion av nyanställda (praktiska förberedelser, introsamtal, intyg för myndigheter etc.)
Månadsvis lönekontroll
Arbetsgivarintyg
Ev. Hantering av personalutlägg och reseräkningar
Övriga administrativa uppgifter kan förekomma
Arbetstider
Heltid, 100%, med start 10/8 som sträcker sig 5-6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstid: Mån-fre, kontorstider med flextid.
Kvalifikationer
För den här tjänsten behöver du:
Minst två års erfarenhet av personalhandläggning/personaladministration/HR
En god administrativ förmåga
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
God kännedom om lagar och förordningar på området
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Vara självständig och trygg med att fatta egna beslut
Vi söker dig som är flexibel och prestigelös inför ditt arbete, får du en ny arbetsuppgift är du nyfiken och redo att sätta dig in i den. Du behöver också vara serviceinriktad då du i ditt arbete har mycket kontakt med medarbetare i organisationen. Som person är du också självständig och trygg med att fatta egna beslut. Avslutningsvis tror vi att du är en riktig doer, som är redo att ”hugga i”.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-06-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Louise Ericson, junior konsultchef, louise.ericson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044