HR-administratör till statlig myndighet

HR-administratör till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en person som har erfarenhet av HR-administration inom statlig myndighet samt erfarenhet av att arbeta i HR-system, företrädesvis Primula och/eller Qlik. I arbetsuppgifterna ingår att stötta chefer och HR-partner. 

Om tjänsten
I din roll som HR-administratör kommer du att hantera varierade arbetsuppgifter, men du kommer framförallt att stötta chefer och HR-partner. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis vara att administrera/göra anställningsbevis och anställningsavtal samt hantera personalakter. Övriga arbetsuppgifter kan exempelvis vara: 

• Uttag av rapporter i Primula och/eller Qlik
• Diarieföring
• Stötta med möteskallelser och protokollskrivning
• Ta fram underlag kring anställningar inför förhandlingar och möten och övrigt förekommande HR-administration

Uppdraget är på 6 månader med start omgående, kontoret ligger centralt i Solna i Stockholm.
Observera att senast att skicka in din ansökan är på onsdag 7/6 kl 21.00. 

Om dig
Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet från administrativt HR-arbete samt med en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi söker även dig som har erfarenhet av att arbeta i en statlig myndighet och HR-system, gärna Primula och/eller Qlik. 

Viktigt för tjänsten är:
• Högskoleutbildning, exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete i en HR-roll
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Vi kommer lägga stor vikt på personliga egenskaper. 

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco! Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Maja Nyström, maja.nystrom@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord
Personaladministratör, Personalhandläggare, HR-konsult, HR-administratör, HR-handläggare, HR-generalist, HRBP, HR-strateg, HR-specialist, Rekryteringskonsult, Rekryterare, Stockholm, Adecco, Statligt

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2023
  • Ansök senast: 5 juli 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023