HR-aministratör/ löneadministratör med HR-erfarenhet

HR-aministratör/ löneadministratör med HR-erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos HDI Global Specialty.

Om företaget:

HDI Global Specialty ingår i koncernen Talanx som är en leverantör inom försäkringsbranschen. Talanx består av tolv specialiserade varumärken inom försäkrings- och återförsäkringssektorerna. Koncernen består av fler än 23.000 medarbetare som är verksamma i över 150 länder. HDI Global Specialty erbjuder sina kunder globala försäkringslösningar och är ledande inom försäkringsexpertis inom förnybar energi.

HDI Global Specialty tillhör en av världens största försäkringskoncerner och du blir en del av ett stort team som bland annat arbetar med försäkringsverksamhet inom agenturförsäkring. På kontoret i Stockholm sitter idag ca 110 st medarbetare som även innefattas av systerbolaget Hannover Re. Som medarbetare på HDI Global Specialty blir du en del av en företagskultur som kännetecknas av stort engagemang, kamratskap och personlig utveckling.

Arbetsuppgifter:

I rollen som HR-assistent ansvarar du för varierade administrativa uppgifter av olika karaktär och omfattning inom området. Du har ansvar för att löpande hantera personalförändringar samt lönerelaterade ärenden. Du har kontakt med det externa lönekontoret och arbetar med granskning och godkännande av löner, revisioner och lönekartläggning. Du hanterar underlag och rapporter gällande tjänstepensioner inom FTP, rapportering till myndigheter samt dokumentation och hantering av personaluppgifter såsom vid on- och offboarding. Du arbetar i HR- och lönesystem löpande och är en stor del i att utveckla användandet av dessa system ytterligare och du har detta som ett stort intresse.

I rollen har du även en bred kontakt med dina kollegor samt med huvudkontoret i Tyskland, varför stor del av kommunikationen sker på engelska.

Du blir en del av teamet på HR- och administrationsavdelningen där du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor. Rollen är av bred karaktär och det finns stora möjligheter till att utveckla dina ansvarsområden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi
• Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter gärna inom HR och lön
• God systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet inklusive Excel
• God erfarenhet i HR/lönesystem och systemadministration
• Kunskap i Flex HRM är meriterande
• Erfarenhet av att hantera ITP-planer är meriterande
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi söker dig som är strukturerad och som brinner för att leverera goda resultat. Du är ordningsam och noggrann som person och trivs i en administrativ roll med varierade arbetsuppgifter inom HR, lönefrågor och systemadministration. Du har en vilja att lösa problem och är serviceinriktad som person. Då du kommer ha mycket kontakt internt och externt har du en tydlig och god kommunikativ förmåga och gillar att skapa effektiva samarbeten. Du trivs att arbeta i team samtidigt som du är självgående. Du har en förmåga att driva ditt eget arbete framåt och tar gärna initiativ inom ditt område och för att utveckla detta!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administratör, Stockholm, HDI Global Specialty, administration, ekonomi, HR, lön, Flex HRM, Officepaket

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


17 april 2024