HR Assistent

HR Assistent

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Teknikmagasinet är ett av Sveriges främsta butikskoncept inom tekniska livsstilsprodukter och funtech med ca 75 butiker i Norge och Sverige samt webbhandel. Vi är stolta över vår historik och vårt varumärke men behöver utvecklas för att stärka vår position och fortsätta vara våra kunders självklara val i framtiden, det är det arbetet vi fokuserar på hos oss just nu.
På Teknikmagasinets huvudkontor i Sundbyberg är det full fart. Vi befinner oss på en förändringsresa och behöver tänka nytt och utmana oss själva då vår marknad förändrats en hel del den senaste tiden. Efter utmanande tider ser vi en stor potential framåt och ser fram emot att utveckla oss själva och vårt bolag vidare. Vill du hänga med oss?
Om Teamet
Vår HR-avdelning är en viktig del i vår verksamhet och har en nära dialog med chefer och medarbetare i våra butiker och på huvudkontoret och lagret. Teamet består idag av fem personer, en HR-chef, en HR-Generalist, samt två Löneadministratörer och en HR-Assistent. Då vår grymma HR-Assistent ska gå vidare externt söker vi nu en ersättare som vi hoppas kan bidra med mycket energi och utveckla vårt teamwork vidare. Hos oss får du en bred inblick i arbetet på en HR-avdelning inom retail. Vi arbetar med stort som smått inom lön och HR och här finns det mycket att lära sig inom många områden; arbetsrätt, schemafrågor, rekrytering, kommunikation, arbetsmiljö, hälsa och rehab och mycket mer. Om du är i början av din HR-karriär kan det här jobbet bli en perfekt start. Kanske kan ditt nästa steg efter denna roll bli junior HR-Generalist?
Om rollen
Som HR-Assistent hos oss är du en nyckelperson i att stötta och supporta våra chefer och medarbetare i HR- och lönefrågor, främst via vår gemensamma mejl samt även via telefon. Du kommer att arbeta mot både Norge och Sverige. Du blir den främsta kontaktpersonen i supportärenden inom HR och stöttar teamkollegorna med administration, primärt i form av arbetsbetyg, intyg, registrering i system, visst lönearbete samt i rekryteringsprocesser. I rekryteringsprocesser gentemot våra butiker sköter du framför allt annonsering och vid behov även screening samt uppdaterar kandidater så de får återkoppling på sina ansökningar. Du kommer även arbeta med att uppdatera texter på vårt intranät, förbättra mallar och hjälpa oss att förbättra våra HR-processer överlag. Vi hoppas starkt på att du uppskattar ett högt tempo för det råder ingen brist på uppgifter hos oss. Här blir det inte långtråkigt, det kan vi lova!
Vi söker dig som
Är i slutfasen av PA-programmet eller motsvarande utbildning, kanske blir du klar nu i januari?
Har tidigare erfarenhet av en administrativ roll
Har god vana att arbeta i olika system samt i Officepaketet
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt har förståelse för norska i tal och skrift
Tidigare liknande erfarenhet inom HR/rekrytering är meriterande. Även kunskap om detaljhandeln samt erfarenhet av HR system och/eller schemaläggningssystem är ett stort plus

Vem är du som person?
För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och vass på administration då det är en stor del av jobbet. Du drivs av att arbeta effektivt, noggrant och gillar känslan av att få mycket gjort. Du är nyfiken och har en stark vilja att lära dig nytt och kommer gärna med förslag på nya arbetssätt så vi kan utveckla oss vidare. Du trivs i en snabb miljö där det händer mycket och du är van att ta till dig ny information och hantera många uppgifter samtidigt utan att tappa tråden.
Då du kommer att ha daglig kontakt med våra chefer och övriga medarbetare behöver du kunna bidra med positiv energi, vara serviceinriktad och förtroendeingivande. Du är bra på att samarbeta och skapa relationer och bidrar till en bra stämning i teamet och på kontoret.
När kan du börja?
För vår del får du gärna börja så snart som möjligt och senast 15/12 för att få till en lämplig överlämning vilket innebär att vi kommer att prioritera kandidater med snabb tillgänglighet. Blir du klar med studierna i januari är vi flexibla med en start på deltid till en början. Anställningen är en allmän visstidsanställning på heltid under 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Vill du bli en av oss?
Vi vill få ett tydligt cv samt konkret motivering till varför du vill jobba hos oss. Vi vill även väldigt gärna att du spelar in en liten kort video i din ansökan så vi får veta lite mer om dig som person utöver din skriftliga beskrivning. Videofunktion finns i vårt rekryteringssystem. Vi väntar med spänning på din ansökan för att få veta mer om dig!
Sista ansökningsdag är 5/12 och vi arbetar löpande med selektering och intervjuer. Var därför snabb in med din ansökan då rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag pga snabb process.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024