HR-assistent till internationellt bolag

HR-assistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Lockas du av ett administrativt och omväxlande arbete i ett internationellt företag?
Här får du chansen att jobba nära avdelningens HR-chef med olika arbetsuppgifter kopplat mot HR och lön. Tjänsten är på 6 månader så detta är en ypperlig chans att utveckla dina kunskaper.

OM TJÄNSTEN
Kunden är ett internationellt företag med över 30 tusen anställda. Företaget är ledande inom analys-och testlösningar främst kopplat mot livsmedel. Då företaget fått ökat behov av HR-uppgifter så söker de nu en HR-assistent som kan avlasta avdelningens HR-chef i 6 månader. Du kommer att agera rådgivande kring olika personalfrågor samt ansvara för olika uppgifter inom lön. Detta är en roll som kräver mycket ansvar och noggrannhet.

Du erbjuds


* En möjlighet att utveckla dina HR-kunskaper
* Arbeta på ett internationellt bolag


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-assistent jobbar du i Hägersten med 70 andra kollegor. Det är du och en till kollega som jobbar inom HR. Arbetsuppgifterna är bland annat:


* Vara ett stöd till företagets HR-chef gällande olika delar inom HR
* Ett övergripande ansvar för lönehantering och administration för företagets anställda
* Besvara frågor från de anställda kopplat mot lön och HR


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom HR
* Har mycket goda kunskaper i Excel då du kommer jobba dagligen med detta
* Har erfarenhet av att jobba med löner

Det är meriterande om du:


* Tidigare har jobbat i HR systemet Workday


Som person är du lätt att samarbeta med. Du har ett öga för detaljer och gillar att jobba med siffror. Vidare är du intresserad av att lära dig mer inom HR och har inga problem att föra dialog med kunder eller intern personal. Du gillar att arbetsuppgifterna kan veriera från dag till dag och värdesätter en god arbetskultur.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid 6 månader
* Placering: Hägersten
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om kund ges under intervjutillfälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2020
  • Ansök senast: 13 juli 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


9 april 2024

Resursplanerare till hemtjänsten i Husum

Resursplanerare till hemtjänsten i Husum

8 april 2024