Hr-generalist sökes till uppdrag inom statlig sektor

Hr-generalist sökes till uppdrag inom statlig sektor

Arbetsbeskrivning

Har du en eftergymnasial utbildning inom personal eller arbetsvetenskap och ett par års erfarenhet av HR-administration? Då kan du var den rätta personen vi söker.

Om uppdraget

Kunden är en myndighet med placering i centrala Stockholm som har behov av en HR-generalist från och med den 2012-05-24 till och med den 2022-01-31. Omfattningen är heltid, 100%.

Du kommer ingå i HR-enheten som består av 10 medarbetare vilka ansvarar för att driva och utveckla det strategiska och operativa HR-arbetet inom förvaltningen vilket bl.a. omfattar chefs­ut­veckling, arbetsrätt, kompe­tens­­försörjning, friskvård, arbetsmiljö och löneadmini­stration

Dina arbetsuppgifter

Som HR-generalist kommer du att arbeta som systemspecialist med kundens stödsystem för rekrytering. I arbetet ingår också rekryteringsadministration och frågor kopplat till attraktiv arbetsgivare. Vidare ingår upphandling och avrop samt administration inom kompetensutveckling. Du kommer även att arbeta med HR-administration som personalbeslut/anställningsbevis, utbildningsadministration, administration kopplat till medarbetarenkäter och i övrigt förekommande personaladministration. I uppdraget ingår också att vara HRs webbredaktör på intranätssidorna

Dina kvalifikationer

- högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
- god kännedom om lagar och förordningar på området
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- svenskt medborgarskap


Meriterande

- arbetslivserfarenhet av beslutshantering och rekrytering
- ett par års erfarenhet från statlig sektor och goda kunskaper inom arbetsrätt


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se 070-939 75 00

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2021
  • Ansök senast: 17 maj 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


19 april 2024