HR-konsult med intresse för process och system inom kompetensstyrning

Arbetsbeskrivning

Resurscentrum levererar tjänster och service inom HR, ekonomi, business intelligence och arkivverksamhet till våra kunder och på uppdrag från regionsledningen. Vi utgör regionens kompetensstöd inom våra discipliner och ansvarar för att erbjuda kvalitativt ledningsstöd genom effektiva processer. Genom regional biblioteksverksamhet främjar vi också Östergötlands folkbiblioteks verksamhets- och kunskapsutveckling. I nära samverkan med våra kunder och uppdragsgivare utvecklar vi regiongemensamma processer för att på bästa sätt och över tid stödja verksamheten och regionens utveckling.

Är du en HR-konsult med intresse för att arbeta med både process och system inom kompetensstyrning? Har du mycket energi och gillar att driva processer framåt? Känner du igen dig i beskrivningen nedan välkomnar vi din ansökan!

Arbetsbeskrivning
Vi söker en HR-konsult med inriktning mot kompetensstyrning med uppdrag att arbeta med fortsatt implementering och vidareutveckling av regionens lärplattform, Kompetensportalen. Uppdraget innebär att ingå i systemförvaltningen, driva och utveckla arbetssätt samt ta ansvar för att Kompetensportalen stödjer regionens kompetensstyrningsprocess. Du samverkar med ansvarig HR-strateg inom området och ansvarar för kommunikation och samarbete med kollegor inom HR. På sikt kan uppdraget även omfatta utbildning och handledning av medarbetare och chefer inom kompetensstyrningsprocessen.

Utbildning och erfarenhet
Du har akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har minst två års erfarenhet av konsultativt HR-arbete. Vi vill att du har erfarenhet av något system som stödjer kompetensförsörjningsprocessen, kunskap om hur en systemförvaltningsorganisation fungerar och vad implementering av system innebär. Du behöver ha arbetat några år med frågor som rör talent management, kompetensutveckling, kompetensmatriser, utvecklingssamtal och skattning av kompetens, e-lärande etc. Du har erfarenhet av att självständigt planera och genomföra utbildning.

Personliga egenskaper
Som person är du uthållig och förblir motiverad tills projekten är avslutade. Du ser till helheten och verksamhetens bästa när du agerar. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. I ditt möte med människor är du lyhörd och smidig med en god kommunikativ förmåga.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Helene Johansson, 010-103 05 26.

Facklig företrädare för SACO är Håkan Hultberg, 010-103 05 19.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 augusti 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.


Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


HR-konsult

HR-konsult

26 oktober 2020

24 oktober 2020

HR-partner till personalenheten

HR-partner till personalenheten

23 oktober 2020