HR-konsult till Vård och omsorgsförvaltningen

HR-konsult till Vård och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3500 kollegor som på olika sätt möjliggör att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning kan leva ett rikt och självständigt liv.

Du kommer att tillhöra Vård- och omsorgsförvaltningens HR-avdelning och arbeta tillsammans med ett gäng härliga HR-kollegor. HR-avdelningen består av tre enheter och du ingår i HR-enheten som har sina lokaler på Maria Park. På HR-avdelningen finns också enheten för Bemanning och rekrytering och en kommande utbildningsenhet. 

Vill du vara med oss och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! 

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med stora möjligheter till egen utveckling. Du kommer att arbeta gentemot hemvården och dess chefer. Inom enheten arbetar vi både på bredden och djupet, vi är generalister men har också en fördjupad kunskap inom specifika områden.  Ditt specifika kunskapsområde rör arbetsmiljö och då främst rehabiliteringsfrågor. Tillsammans har vi en enorm kompetens på avdelningen. 

Kvalifikationer 
Krav: Examen som personalvetare eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flera års bred erfarenhet av HR-arbete.

Merit: Erfarenhet av HR-arbete inom kommunal verksamhet, samt lång erfarenhet av arbete kring rehabiliteringsprocessen.

Du är väldigt trygg i dig själv, har ett stort mod och en fantastisk kommunikativ förmåga som hjälper dig skapa fina relationer i organisationen. Du har goda erfarenheter av fackligt samarbete och du är väl bevandrad i arbetsrätten. Du har lång erfarenhet och ett stort intresse för arbetsmiljö-, och främst rehabiliteringsfrågor. I vardagen tycker du om att ha många bollar i luften, och verka i en föränderlig kontext. Du har förmågan att leda dig själv i arbetet samtidigt som du har en stor förmåga och vilja till att samspela inom teamet och med våra verksamheter.

Var vänlig och ange löneanspråk i din ansökan. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Löpande urval sker.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021 03 25

Heltid/ Tillsvidareanställning

Intervjuer kommer att ske den 7 april samt den 15 april. 

Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år samt tillgång till en förmånsportal fylld med förmåner och erbjudanden.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 25 mars 2021

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023