HR-konsulter för längre och kortare uppdrag

HR-konsulter för längre och kortare uppdrag

Arbetsbeskrivning

Vi har stor efterfrågan på HR-kompetens av alla slag som kan hoppa in på kortare eller längre uppdrag hos våra kunder. Vi har kunder som efterfrågar dig som är proffs inom yrket med många års erfarenhet och vi har kunder som söker dig som har rätt utbildning men kanske bara har några års praktisk erfarenhet.

Vi söker dig som har erfarenhet och har arbetat som:

- HR Business Partner
- HR-assistent
- HR-specialist
- HR-administratör
- Rekryterare


Arbetsuppgifter

Som HR konsult ansvarar du ofta för att stötta chefer och medarbetare i HR- och personalrelaterade frågor. Du förväntas hjälpa och vägleda i alla frågor, högt som lågt. Detta kan gälla till exempel personalärenden, arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö- eller rehabiliteringsärenden, lönekartläggning, medarbetarundersökningar eller rekrytering och avveckling.

I rollen igår ofta att leda och delta i fackliga förhandlingar och samverkan. Du kan tolka olika kollektivavtal och är väl bekant med svensk arbetsrätt.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Du bör ha minst 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR och arbetsrätt. Du ska ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Du har god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i såväl skrift som tal. Du har också mycket god datorvana och behärskar Office-paketet mycket väl. Det är också meriterande om du har arbetat i olika HR-system.

Viktiga egenskaper är att vara social, prestigelös och öppen. Du tycker om att hålla flera bollar i luften samtidigt och är bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Du är lösningsfokuserad och du har inga problem att arbete självständigt. Att samarbeta bra på alla nivåer och kunna tillmötesgå både företagets chefer och medarbetare på ett bra sätt är viktigt för dig. Då dessa roller ofta innehåller många administrativa arbetsuppgifter tror vi att du är strukturerad, noggrann och ordningsam.

Och eftersom våra kunder alltid har bråttom - ju kortare startsträcka du har - desto bättre!

Uppdragslängderna kan variera från kortare inhopp hos en kund där någon blivit akut sjuk och till långa uppdrag där du kanske skall ersätta någon som är föräldraledig.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023