HR Manager

HR Manager

Arbetsbeskrivning

Brinner du för HR-arbete och trivs med att ha många bollar i luften? Är du i början av din karriär och vill ta nästa steg? Sök då tjänsten som HR-Manager hos oss Swedish for Professional! Hos oss får du chansen att vara med i en tillväxtfas där du har stor möjlighet att påverka. Du får arbeta med brett HR-arbete där företagets entreprenöriella anda gör det möjligt för dig att själv forma nya processer och rutiner.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-Manager är du ansvarig för företagets kompetensförsörjning i form av rekrytering och kompetensutveckling. För att vi på Swedish for Professionals ska fortsätta växa och nå vårt mål att skapa en arbetsmiljö i världsklass för internationella och globala talanger, kommer strategiskt employer branding-arbete inkluderas i rollen. Du kommer vidare att hålla i och fortsätta utveckla introduktionen för nyanställda, samt handleda praktikanter inom HR. En stor del av arbetsuppgifterna gäller även att koordinera inkommande kurser till våra språkcoacher, där du har ett nära samarbete med utbildningskoordinatorn och säljavdelningen. Du kommer ansvara för att varje månad sammanställa och rapportera löner till VD, som sedan skickas vidare till vår externa löneleverantör. Dina arbetsuppgifter inkluderar även att upprätta och utveckla rutiner och policys relaterat till HR.

Vem är du?
Vi ser att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Vi ser vidare att du arbetat med rekryteringens alla delar, från kandidatinflöde till anställningserbjudande. Vi präglas av en innovativ anda där mycket av arbetet sker digitalt. För att trivas i rollen ser vi därför att du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har kunskap inom office-paketet såsom word och excel. Har du erfarenhet av lönerapportering är detta också meriterande. Vi ser även att du har relevanta kunskaper inom employer branding och arbetsrätt, där du är ivrig att implementera nya initiativ.

Då rollen innebär mycket kontakt med kandidater och anställda krävs det att du är tydlig, rak men ödmjuk i din kommunikation och är en sann relationsskapare. Eftersom du är ensamt ansvarig för HR-avdelningen ser vi även att du kan arbeta självständigt och med lätthet skiftar och prioriterar mellan olika arbetsuppgifter. Du är bekväm med att leda andra i deras arbete och låter ingenting falla mellan stolarna genom ditt strukturerade sätt. Du ser inte problem, utan möjligheter och du letar ständigt efter sätt att förbättras. Du betraktar kostnadseffektivitet som en självklar faktor att ta hänsyn till samtidigt som du har en positiv och jämlik grundhållning till andra med en förmåga att balansera integritet med öppenhet.

Vad vi erbjuder
I gengäld kan vi erbjuda dig en stimulerande miljö där det finns goda chanser att både utvecklas inom ditt respektive arbetsområde, men också vara med och utveckla företaget i stort som just nu befinner sig i en mycket spännande tillväxtfas. Du kommer att ingå i ett engagerat och varmt team där vi hjälper och stöttar varandra för att ständigt utvecklas. Arbetskulturen andas kreativitet, positivitet, nytänkande samt framåtanda och vi värdesätter att det är högt i tak och främjar därför nya tankar och idéer.

Vi arbetar löpande med urval av kandidater, så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten blir tillsatt när vi har hittat rätt kandidat.

Tjänstgöringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas

Omfattning: Heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Sjölander
+46 736 860 515
Linda Johansson
+46 760819376
Sofia Strid
0762967093

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedish for Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2020
  • Ansök senast: 29 januari 2021

Besöksadress

Åsögatan 165, Stockholm
None

Postadress

Åsögatan 165
Stockholm, 11632

Liknande jobb


19 oktober 2020

19 oktober 2020

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

19 oktober 2020