OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en HR-specialist / HR-controller till vår statligt ägda kund i Stockholm. Här kommer du främst arbeta med att ta fram, rapportera och analysera HR-nyckeltal från systemet Hogia. I ditt arbete kommer du hjälpa verksamheten besvara frågor kring dessa HR-nyckeltal samt skapa diagram i Excel och PowerPoint. Eftersom du även ska analysera och kommunicera nyckeltalen behöver du ha erfarenhet av HR-området samt arbetsrätt. Du kommer vara en viktig del i det strategiska HR-arbetet. Ett extra plus får du om du även arbetat statligt. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!
Ansvarsområden
Här kommer du hantera flera olika HR-nyckeltal, där du bland annat arbetar med rapportering till styrelsen och ersättningsutskott. Med hjälp av ditt strategiska HR-arbete kommer du hjälpa verksamheten att identifiera organisationens styrkor och svagheter, samt ge värdefulla insikter till verksamheten. Du kommer arbeta med att ta fram olika HR-nyckeltal, främst från systemet Hogia men även från Statiska centralbyrån. Du kommer sedan strukturera dessa i Excel och PowerPoint. Nyckeltalen kan exempelvis handla om löneförmåner, anledning till korttidsfrånvaro, personalomsättning och så vidare. Vidare innebär arbetet att analysera, rapportera och kommunicera kring HR-nyckeltalen. Du kommer arbeta på stort och bra statligt aktiebolag.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ta fram, rapportera och analysera HR-nyckeltal.
Göra HR-nyckeltal överskådligt med hjälp av exempelvis diagram.
Kunna kommunicera kring HR-nyckeltal.
Arbetstider
Start omgående och med en uppdragslängd till och med 10 juli 2021, möjlighet till förlängning och eventuellt övertag. Helst heltid, men en deltidstjänst mellan 60-80 % kan fungera.
Kvalifikationer
Här behöver du:
Flera års arbetslivserfarenhet av som HR-specialist / HR-Controller där du arbetat med att ta fram, analysera och rapportera HR-nyckeltal. Vi ser det som meriterande om du arbetat statligt.
Högskole- alt. universitetsutbildning (eller motsvarande) inom HR/personal/organisation/ekonomi
God erfarenhet av arbetsrätt och HR-området
God erfarenhet av att arbeta med Excel och PowerPoint.
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande (ej krav) om du tidigare även arbetat med lönefrågor, exempelvis lönekartläggning.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du är serviceminded och duktig på att kommunicera. Vidare är du noggrann och är duktig på att hantera en stor mängd data.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-05-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Sofia Wänblad, konsultchef, sofia.wanblad@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044