OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en student som strävar efter utveckling, erfarenhet och vill ha ett spännande deltidsjobb vid sidan av dina HR-studier? Är du ansvarsfull, initiativtagande samt har god kommunikation- samt samarbetsförmåga?
Då är det dig vi söker. I rollen som HR-assistent får du vara med och driva företaget framåt i en självständig roll med chansen att påverka. Tjänsten tillsätts omgående så välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en HR-assistent till deras kontor i Stockholm. Kunden grundades 1977, omsätter ca 300 MSEK och är verksamma på den internationella marknaden. Nu söker de en driven student som vill stötta upp deras HR-team på deltid. Här får du möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor där arbetsmiljön präglas av gemenskap, omtanke och driv. Här sätter de alltid teamet framför jaget!
I rollen som HR-assistent kommer du att få arbeta självständigt med en tydlig vägledning. Här erbjuds du en roll där du får ta egna beslut, egna initiativ och en chans att bli en del av ett välsvarvat team där ni alla har en viktig roll för företagets utveckling. Vi ser gärna att du är en person som vågar komma med egna idéer samt tycker om att utveckla företaget framåt. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och skifta från dag till dag. Traditionellt HR-arbete blandas med interna arbetsuppgifter från din chef som kommer att stötta dig dagligen.
Du kommer att vara anställd hos oss på Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget är med start omgående och pågår under 6 månader, men goda chanser för förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Traditionellt HR-arbete som t.ex.
* Hjälpa till med rekryteringar, anställningsavtal samt on-boarding
* Ordna telefon samt bilavtal till personal
* Lägga in personal i Workday
* Hålla Exit-intervjuer
Men även interna arbetsuppgifter som t.ex.
* Kontakt med interna funktioner samt sätta upp introduktionsprogram
* Ha kontakt med huvudkontoret i USA
* Assistera i ett hälsoprojekt som startar i maj
VI SÖKER DIG SOM
* Nuvarande student inom HR, beteendevetenskap eller liknande utbildning
* God kommunikationsförmåga i tal & skrift, på både svenska samt engelska, då arbetet kommer att ske på båda språken
* Väldigt meriterande med tidigare arbetserfarenhet som HR-assistent
Som person är du
* Ansvarstagande
* Självständig
* Samarbetsvillig
* Kommunikativ
* Integrerad
INFORMATION OM FÖRETAGET
* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, kontorstider, hemifrån
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kunden är ett OEM-företag (Original Equipment Manufacturer) som designar, utvecklar och tillverkar specialdesignade roterande mekaniska axeltätningar. Företaget grundades 1977, omsätter ca 300 MSEK och är verksamma på den internationella marknaden med kunder främst inom livsmedel-, läkemedel-, fordon-, gruv-, papper- & massaindustrin men även inom den marina sidan. Bolaget har idag ca 140 anställda med huvudkontor i Årsta och fabrik i Timrå samt verksamheter i Kina, USA och England.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231