Hyresekonom

Hyresekonom

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på fastighetsavdelningen ansvarar för att säkerställa fastigheternas användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar, samarbetspartners samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att beställa genomförandet av planerade underhållsåtgärder, reparationer och löpande tillsyn och skötsel av förvaltningens utförandeavdelningar.

Som hyresekonom arbetar du med att ta fram budgetunderlag avseende hyresintäkter och hyreskostnader. Du tar fram debiteringsunderlag och beräknar hyror för egna och inhyrda lokaler. Du handlägger upplåtelser och tilläggsavtal samt ansvarar för uppföljning och prognosarbete för både egna och inhyrda objekt. Du arbetar även med fakturering av hyresintäkter samt kontroll av fakturor till externa fastighetsägare. En stor del av arbetet innebär även att hantera förfrågningar från både interna och externa kunder.

Som hyresekonom arbetar du i vårt fastighetssystem Xpand.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk examen med inriktning ekonomi. Lång erfarenhet från likande arbete är ett krav. Du har arbetat i ekonomisystem och fastighetssystem och det är meriterande om du har arbetat i fastighetssystemet Xpand. Det är även meriterande om du har erfarenhet av utredningsuppdrag.

För att vara framgångsrik i uppdraget är du analytisk och har en god organisatorisk och administrativ förmåga. Då du företräder förvaltningen i kontakter med interna samt externa samarbetspartners, är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du agerar med tydlighet och lyhördhet i kommunikation med andra. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer och arbetar med integritet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 april 2024

Fastighetsekonom/controller

Fastighetsekonom/controller

3 april 2024