ICT-Business Partner till NORMA Sweden AB

ICT-Business Partner till NORMA Sweden AB

Arbetsbeskrivning

NORMA Sweden AB

Söker du din nästa utmaning inom IT där du får ta övergripande ansvar för IT-drift och utveckling i en internationell miljö? Ta då chansen att söka denna spännande tjänst!

NORMA Sweden AB ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av slangklämmor och kopplingslösningar. Det svenska huvudkontoret med tillverkning och ett hundratal medarbetare finns i Anderstorp. Som en del av en världsomspännande och välstrukturerad koncern erbjuds du stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö.

Då NORMA Sweden är en del av en global koncern lägger de stor vikt vid sin IT-strategi. Uppdaterade, väl fungerande informationsflöden är en förutsättning för att affärerna ska utvecklas och därför investerar NORMA ständigt i förbättringar av sina system.

Vad innebär rollen?

Som ICT Business Partner har du helhetsansvaret för alla IT-relaterade frågor på NORMAs svenska site i Anderstorp. Du rapporterar direkt till koncernens ICT EMEA Director vid huvudkontoret i Tyskland.

Du kommer att ansvara för såväl den dagliga driften som för proaktiva insatser i form av projektledning och implementering av nya system och rutiner. Projekten drivs på en internationell plattform i dialog med dina kollegor på deras andra enheter i världen. NORMA Group arbetar med Microsoft Dynamics AX som står inför en omfattande uppdatering: arbetet med affärssystemet kommer därmed att utgöra ett betydande inslag i din tjänst. Du förväntas också vara det dagliga stödet i IT-frågor för alla medarbetare på enheten där alla ärenden kommer in via en IT service desk – allt ifrån avancerade förfrågningar till mer praktiskt relaterade användarproblem. Du ansvarar även för enhetens IT-säkerhet och riskrapportering.

NORMA arbetar i en internationell miljö där professionalism och prestigelöshet skapar grunden för effektiva processer och personlig utveckling.

Vem söker vi?

Som person är du bra på att identifiera och säkerställa lösningar som matchar organisationens behov, du söker feedback och säkerställer kundnöjdhet genom uppföljning av leveransen. Du är glad och öppen i ditt bemötande och du har förmågan att veta vilka arbetsuppgifter du behöver prioritera för att säkerställa gott resultat. Att planera upp ditt arbete ser du som en självklarhet, dyker det upp ett hinder kan du skapa en alternativ plan för att arbetet inte ska stanna av. Därtill tar du egna initiativ för att få saker att ske och kan fatta egna beslut. Du har god problemlösningsförmåga och har lätt för att ta in nya kunskaper. Vid oväntade situationer håller du dig lugn och fokuserad och du kan snabbt lyfta potentiella problem.

Vi söker dig med flera års erfarenhet av arbete i IT-miljö där du har arbetat med operativa frågor såväl som projekt och implementering av system. Du är trygg i din tekniska kompetens och har god kunskap inom ERP-system, så som Microsoft Dynamics AX, samt kunskap inom Microsoft Client och Server Management. Du har mycket god engelska och svenska i tal och skrift.

Erfarenhet från industri samt internationell miljö är meriterande. Har du eftergymnasial eller universitetsutbildning med inriktning IT är även det meriterande.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar NORMA Sweden AB med Unik Resurs. Sök därmed tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. OBS, vi vill ha in ditt CV och personliga brev på engelska!

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Lovisa Holgersson på lovisa.holgersson@unikresurs.se, eller 070-774 01 31 alternativt Sanna Ödenhed på sanna.odenhed@unikresurs.se eller 070-441 97 51.

Varmt välkommen med din ansökan!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 15 oktober 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 april 2024

23 april 2024

23 april 2024

19 april 2024