Immigration Consultant till Alfa Quality Moving i Stockholm

Immigration Consultant till Alfa Quality Moving i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en framgångsrik och växande verksamhet, där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor? Har du erfarenhet av att hantera arbets- och uppehållstillstånd, är en skicklig administratör och serviceminded utöver det vanliga? 
Då ser vi fram emot att höra av dig!

”Det jag uppskattar mest med mitt arbete är att träffa så många intressanta människor från väldigt olika branscher. Jag får använda min kunskap om myndigheter och regler och känner att jag gör skillnad för slutkunden som ska flytta till eller från Sverige” säger Naila Uda, sedan några år Immigration Consultant hos oss på Alfa.

Alfa Quality Moving växer och söker en erfaren immigrationskonsult till sitt specialistteam i Stockholm.

Ansvarsområden
Som Immigration Consultant blir du en del av Alfas immigrationsteam och säkerställer att våra kunder och deras medarbetare får professionell support i samband med flytt mellan olika länder. Du samarbetar med svenska och internationella uppdragsgivare och i din roll fungerar du som kontaktperson för både kunder och medarbetare.
 
Immigrationsprocessen och kraven för arbetstillstånd är komplexa och i din roll hjälper du dina klienter med information om regler och krav för uppehålls- och/eller arbetstillstånd. Du samlar du in, granskar och kompletterar den dokumentation som krävs för en snabb och smidig hantering av processen, samt stöttar i kontakten med olika myndigheter.
 
Som immigrationskonsult har du ett brett kontaktnät och samarbetar löpande med olika specialister internt hos Alfa, uppdragsgivare och familjer som flyttar, samt aktuella myndigheter och andra samarbetspartners. 

I rollen som Immigration Consultant ingår du i Alfas immigrationsteam, rapporterar till Business Manager Immigration och är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm. 

Kvalifikationer
Den vi söker har en relevant universitetsexamen, gärna inom juridik alternativt annan utbildning som Alfa bedömer som likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande roller där du har arbetat med immigrationsärenden, t ex i ett stort internationellt bolag eller inom en myndighet. 
Du trivs i en både internationell och multikulturell arbetsmiljö och har en hög ”multicultural understanding”. Vi ser det som mycket positivt om du har bott och studerat eller arbetat utomlands. Vidare har du hög IT-mognad, är van att arbeta i olika affärsstödjande system och har en mycket god administrativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska på hög nivå i både tal och skrift och har du även andra språkkunskaper är det en fördel.

Som person är du trygg, positiv och får energi av att träffa nya människor. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och ser god service som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2 maj 2021
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. 
Kontakta Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25 för mer information.

Om företaget
Med 10 kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland hanterar Alfas personal mobility- och andra uppdragstjänster i ca 150 länder årligen. Vi arbetar nära kunderna på ett innovativt och lösningsfokuserat sätt med hög kvalitet, hållbarhet och omtanke som ledord. 

På Alfa är vi stolta över våra certifikat inom ISO 14001 och ISO 27001. Alfa har AAA i kreditbetyg, samt medlemskap i flera prestigefyllda organisationer inom mobilitetstjänster världen över.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023