Inbound Planner sökes till företag inom detaljhandeln!

Inbound Planner sökes till företag inom detaljhandeln!

Arbetsbeskrivning

Har du en examen inom logistik eller ekonomi och vill arbeta som Inbound Planner? Är du analytisk, kommunikativ och trivs i en roll där med många bollar i luften? Då är det dig vi söker!

Vår kund är en framgångsrik detaljhandelskedja sedan 1986 som erbjuder hem- och fritidsprodukter i Sverige, Norge och Tyskland. Företaget har idag 100 varuhus i Sverige, 36 i Norge, 28 i Finland samt 4 i Tyskland. Företagets affärsmodell bygger på enkelhet i verksamheten, centrala inköp utan mellanhänder och effektiv distribution. De har idag över 2 000 anställda och har huvudkontor i Upplands Väsby.

I rollen som Inbound Planner kommer du att bli en del av Inköps- och affärsutvecklingsteamet som arbetar med varuflöde mellan leverantör och centrallager. Din främsta uppgift kommer vara att optimera tillgängligheten av produkter till deras centrallager där du är första instansen för orderkommunikation och leveransbevakning gentemot leverantörer. Du kommer arbeta med analyser och förbättring av lagersituation, orderuppföljning, underhåll och förbättringsanalyser av masterdata och parametrar för inköpsordrar. Du kommer även ha möjlighet att delta i projekt för att utveckla företagets varuflöde. Som Inbound Planner ingår du i ett Inbound team och rapporterar till Inbound Planning Manager.

Denna roll är på heltid med start så fort vi har hittat rätt person och omfattas av 3 vikariat som löper omgående fram tom juli, augusti och september 2021. För ett av vikariaten finns möjlighet till förlängning. Anställningen inleds som ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund. De har kontor i Upplands Väsby dit det går direktbussarna från centralen. Kontorstider 08.00 – 17.00 med flex tillämpas.

Din profil
Vi söker dig som har studerat en eftergymnasial utbildning inom logistik eller ekonomi, alternativt har tidigare erfarenhet inom transportplanering eller varuflödesplanering. För att vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har goda kunskaper i Excel och Officepaketet. För denna roll ser vi gärna att du har viss erfarenhet och förståelse för Supply Chain kedjan. Tidigare erfarenhet i prognossystem eller IFS är meriterande. Har du tidigare erfarenhet med orderplanering av FMCG-produkter, säsongsprodukter eller med Asien är det meriterande för tjänsten. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du god samarbets- och samordningsförmåga. Du är strukturerad, positiv och vågar ta egna initiativ. Vi söker dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö.

Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 28 december 2020

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


7 maj 2021